36è. Pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell al Santuari de Lourdes

foto vironL’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell ha peregrinat al Santuari de Lourdes dels dies 26 al 29 de maig de 2014. Aquest ha estat el 36è. pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell. Hi han pres part més de 500 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat d’Urgell i un petit grup del veí Bisbat de Solsona. Entre els participants hi havia prop d’un centenar de malalts, 95 infermeres i 35 camillers. El Sr. Arquebisbe, acompanyat d’una dotzena de sacerdots de la diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

El lema proposat enguany des del Santuari de Lourdes era “Lourdes, l’alegria de la conversió“. Sta. Bernadeta acostumava a repetir que “la Gruta és el meu cel”. Les divuit aparicions amb “la Senyora” foren plenes d’alegria. No obstant això, la Mare de Déu no li prometé a Bernadeta la felicitat en aquest món sinó en l’altre. La vertadera alegria és la realista. Maria és vertadera Mare i pedagoga, promet l’alegria i obre el camí vers la felicitat eterna.

El Sr. Arquebisbe, en la celebració penitencial que obrí el pelegrinatge, animà els pelegrins a viure “l’alegria de la conversió” ja que és precisament en experimentar la misericòrdia i l’Amor de Déu que ens sentim plens de l’autèntica i veritable alegria, no aquella fugissera que dóna el món, sinó la profunda i vertadera, que res ni ningú no ens podrà prendre. L’alegria de sentir-nos estimats per Déu, malgrat les nostres limitacions i pecats, i l’alegria de saber que el Senyor mai no ens abandona. En la malaltia, en les dificultats de la vida, en el nostre dia a dia, el Senyor Jesús sempre ens acompanya i ens sosté i mai no ens deixa sols. És el Bon Pastor que va a cercar el que estava perdut per redimir-lo.

Particularment intensa fou la celebració eucarística a la Gruta, davant la Imatge de la Mare de Déu Immaculada on els malalts i els pelegrins d’Urgell van encomanar-se a la protecció maternal de la Maria i pregaren per tota la Diòcesi. Enguany els matrimonis que celebraven els 25 i 50 anys de fidelitat matrimonial van renovar davant Maria el seu amor amb una bonica pregària als peus de la Mare de Déu.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament. Amb gran fervor els fidels preguen Maria durant el res del sant Rosari en la processó del vespre amb les torxes enceses. I molts es banyen en les piscines de l’aigua que brollà del fons de la Gruta.

Enguany la pluja féu acte de presència a la tarda de dimecres, que es va dedicar a escoltar els testimonis de fe d’alguns dels pelegrins: un malalt, una infermera, un germà franciscà de Creu Blanca, una religiosa, la metgessa que acompanya el grup i un jove. Va resultar una tarda molt bonica i de molt profit espiritual. Els testimonis de Fe ens ajuden i estimulen a créixer.

Els pelegrins d’Urgell van tenir el goig de veure com Mons. Joan-Enric Vives va presidir el dijous dia 29, a França solemnitat de l’Ascensió del Senyor, la Missa Internacional a la Basílica de Sant Pius Xè on hi varen participar més de 12.000 fidels, 12 Bisbes, uns 260 sacerdots i més de 1.000 malalts. L’Arquebisbe d’Urgell celebrà saludà l’Assemblea en català i després utilitzà a l’homilia i durant la celebració el castellà, francès, anglès, italià i llatí.

A la seva homilia recordà que tal com el dia de l’Ascensió Nostre Senyor Jesucrist ha pujat al cel, també ha de pujar amb ell el nostre cor. Però sempre és present “dia rere dia” amb nosaltres. L’Ascensió del Senyor és una finestra oberta al cel on el Senyor ens està esperant. I amb Crist sempre neix i reneix l’alegria.

En acabar la Missa Internacional, i tal com es fa els diumenges i en les grans solemnitats, tots els participants a l’Eucaristia es traslladaren en processó cap a la Gruta de la Mare de Déu on resaren junts el Regina Caeli i cantaren la Salve Regina a la Mare de Déu.

Amb gran il·lusió, l’Hospitalitat del Bisbat d’Urgell ja pensa a participar al pelegrinatge del proper any 2015, previst per als dies 1 al 4 de juny.

Vegeu en aquest enllaç el vídeo de la Missa del dia 28 de maig i de la pregària del Regina Caeli a la Gruta.