Aplec de Sant Pere de Ponts

tg4a7846L’u de maig és l’Aplec de Sant Pere de Ponts i un any més els Amics de Sant Pere amb l’Ajuntament i altres entitats pontiscanes van organitzar i van col·laborar per fer de la trobada una festa per a tothom, petits, joves i grans. Al matí organitzat pel Centre Excursionista Pontsicà la caminada fins a la Col·legiata, gairebé 400 persones de totes les edats, i que abans havien col·laborat amb la Campanya de recollida de productes de higiene del cos i neteja de la llar que van organitzar amb els Serveis Socials i Càritas Parroquial de Ponts. I també s’han adherit a la campanya popular que s’està fent contra el racisme.

Abans de la missa a l’església romànica de Sant Pere es va fer l’esmorzar popular per refer les forces després de la llarga caminada. Els diners de la inscripció van ser destinats als projectes socials de la Càritas Parroquial. La missa va ser acompanyada per la Colla de Caramelles de Ponts, que van oferir també un petit concert a l’exterior. L’Eucaristia fou presidida pel Rector Mn. Jaume Mayoral, i concelebrada per Mn. Bonifaci Fortuny i el diaca Mn. Josep Caba. Durant la missa va haver un record per les tradicions i devocions del poble i també una referència a la festa de l’u de maig i la importància que té el treball com un dret per a tothom, demanant que també sigui una feina digna, recollint les paraules dels bisbes de la CEE de la Pastoral Obrera d’enguany: “Celebrar el Primer de Maig des de la fe en Jesucrist és motiu d’esperança i compromís… Celebrar el Primer de Maig des de la fe és sentir-nos compromesos a treballar per un treball digne per a tot home i dona”.
Al migdia, dinar per colles, famílies, als espais propers a Sant Pere i el Castell de Ponts plens de gent que, aprofitant el dia esplèndid, es van  atansar per gaudir de la festa i d’un bon àpat.
I la tarda pels més petits, i no tant petits, gaudiren amb l’espectacle infantil “Gil Rataplam” i el sorteig de diferents lots per a recaptar diners per les obres de manteniment de la Col·legiata. Un dia de fe, tradició, de festa i per tant de fer poble.

tg4a7601tg4a7956tg4a8097tg4a8102