Reunió del Consell Presbiteral d’Urgell

img 8132El dia 7 d’abril l’Arquebisbe d’Urgell va presidir la reunió ordinària del Consell Presbiteral d’Urgell a la casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer a la qual assistiren la totalitat dels Consellers.

El tema central de la reunió fou la presentació del treball que Càritas Diocesana d’Urgell i Càritas Andorrana duen a terme a partir de la presentació que en feren els seus respectius Directors-Voluntaris: el Sr. Josep Casanova, per part de Càritas Diocesana i el Sr. Agustí Font, per part de Càritas Andorrana. Els Consellers reberen informacions sobre els treballs realitzats en favor dels més pobres i presentaran les seves preguntes als Directors. Hi hagué també una presentació de possibles iniciatives de cara al futur així com un intercanvi d’idees.

Es varen tractar també els temes següents: els testaments atorgats davant Rector i la seva protocol•lització notarial, una presentació de la síntesi diocesana a partir de les aportacions rebudes sobre el Document preparatori del Sínode dels Bisbes sobre Els desafiaments pastorals sobre la família en el context de la nova evangelització, la pròxima Jornada Sacerdotal del Dilluns Sant on intervindrà Mons. Eusebio Hernández Sola, bisbe de Tarazona parlant sobre “L’Església somiada pel Papa Francesc”; la propera ordenació sacerdotal el dia 1 de maig de Mn. Joseph Geethafonkalan, la Pasqua del malalt, el XXVIè Pelegrinatge diocesà a Lourdes; es va anunciar la 3a Jornada de Formació permanent per als preveres d’Urgell que tindrà lloc el dia 2 de juny a Tremp; i la designació del nou Postulador diocesà per a la Causa dels presumptes màrtirs dels anys 1936-39 en la persona del p. Josep M. Blanquet F.S.F.

Durant la celebració del Consell els preveres celebraren junts l’Eucaristia, pregaren pels sacerdots malalts i pels preveres difunts des de la celebració de l’última sessió del Consell.

img 8129