Inauguració del “Centre d’Aliments per a la Solidaritat”

pb290105

L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan Enric Vives, va presidir l’acte d’inauguració dels nous locals que Càritas d’Urgell ha adequat a La Seu d’Urgell, i posat a disposició del projecte “Aliments per a la solidaritat”, que va tenir lloc dimarts 29 de novembre. En el projecte s’hi integren a més de Càritas, el Consorci d’Atenció a les Persones (integrat per l’Ajuntament de La Seu i el Consell Comarcal), la Creu Roja i l’ONG local La Seu Solidària. L’Arquebisbe va elogiar la tasca conjunta que fan aquestes institucions, fet que va dir fa que la “ciutat sigui emblemàtica en aquest sentit, perquè fem i fem junts”, i va encoratjar als assistents a continuar treballant en tasques solidàries, i així donar resposta al lema de la campanya de Càritas d’enguany “Viu senzillament perquè altres, senzillament, puguin viure”. Mons. Vives també va oferir a les entitats que fan possible aquesta iniciativa, la possibilitat de trobar més dependències de l’Església per a destinar-les a aquestes tasques (podeu escoltar una declaració de Mons. Vives fent clic aqui ).

El projecte “Aliments per a la Solidaritat” s’articula a través del “Centre d’Aliments per a la Solidaritat” que està situat als baixos del carrer dels Canonges nº 5. Càritas s’ha fet càrrec de l’arranjament d’aquest local, fent-hi una rehabilitació integral que ha consistit en l’arranjament de sostres, la pintura, renovació de la instal•lació elèctrica i en l’adequació d’uns aparells frigorífics per a la conservació d’aliments. El cost de les obres ha estat d’uns 35.000 euros que han estat assumits en gran part per Càritas parroquial de La Seu.

Aquests locals serviran per a oferir una millor atenció als usuaris: hi ha un augment molt important de demandes d’ajut a causa de l’aguda crisi que vivim, i l’espai que s’utilitzava fins ara, tenia mala accessibilitat i ha quedat petit. En aquest sentit, la Regidora de Serveis Socials a l’Ajuntament de La Seu, Sra. Anna Vives, ha destacat que és un fenomen que van començar a detectar a finals de l’any 2008, i que ha anat augmentant en nombre i en tipologia, arribant a les 320 famílies que mensualment acuden al Centre d’aliments per a la solidaritat.

Els representants de les entitats que integren el projecte “Aliments per a la Solidaritat”, es mostraven molt satisfets per la resposta de la gent de La Seu i comarca en aquesta darrera campanya de recollida d’aliments que es va dur a terme els dies 25 i 26 de novembre en supermercats, ja que es va duplicar respecte a la de l’any anterior; es va passar de 2.000 Kgs. d’aliments recollits en la campanya de l’any passat als més de 4.000 que es van recollir en només un dia i mig, enguany. Així, el director de Càritas Parroquial de La Seu, Sr. Lluís Nodar, expressava en nom de tots l’agraïment a la ciutadania urgellenca per la solidaritat que sempre demostren, així com també als més de cinquanta voluntaris i propietaris de supermercats de La Seu que van fer possible l’èxit de la campanya.

En aquests nous locals s’atendran les necessitats puntuals i s’ampliarà la recollida a altres tipus de productes que no siguin aliments clàssics, com arròs o llegums, i d’altres que també són de primera necessitat, però que requereixen un emmagatzematge més específic, com el manteniment en fred d’alguns aliments. D’aquesta manera també s’aprofitaran les ofertes dels grans magatzems per tal de maximitzar i distribuir els aliments frescos que es llencen diàriament als contenidors.

L’any 2010 es van distribuir uns 50.000 Kgs. d’aliments recollits en diverses campanyes i es van atendre més de 2.000 demandes de suport. Càritas va organitzar la primera recollida d’aliments l’any 1997.

pb290080pb290084pb290100pb290104