Primera reunió del Consell Pastoral Diocesà a Balaguer

consellpastoral balaguer 2El dissabte dia 22 de març va tenir lloc la reunió constitutiva del nou Consell Pastoral Diocesà d’Urgell a la casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer. Després de la pregària inicial, el Sr. Arquebisbe donà la benvinguda als Consellers i els recordà la importància del Consell com a instrument consultiu volgut i promogut pel Concili Vaticà II, i els nous Consellers prengueren possessió del seu servei.

Després de la presentació individual dels Consellers es procedí a l’aprovació de l’acta de la darrera sessió del Consell, i a continuació es dugué a terme l’elecció del Secretari i dels Secretaris Adjunts del Consell. Resultaren elegits el Sr. Adolf Tugues com a Secretari i el Sr. Xavier Coma i la Sra. Patrícia Navas com a secretaris adjunts.

Tot seguit Mn. David Codina presentà als Consellers un resum de la temàtica tractada per l’anterior Consell Pastoral i s’obrí un torn de paraula entre els Consellers que aportaren noves idees i temàtiques a desenvolupar pel nou Consell.

També Mons. Joan-Enric Vives informà els membres del Consell sobre la Visita Ad Limina Apostolorum que els Bisbes de Catalunya i Espanya acaben de realitzar a Roma.

Mn. Antoni Elvira oferí als Consellers un resum de les aportacions diocesanes per a preparar el Sínode Extraordinari de la família a partir del treball que des de les parròquies, la Delegació diocesana de Família i Vida, i les dues darreres sessions del Consell Pastoral s’havien realitzat al nostre Bisbat.

Finalment els Consellers reberen diverses informacions sobre el pròxim recés per a laics, i sobre l’ordenació presbiteral de Mn. Joseph Geethafonkalan, que es durà a terme el proper 1 de maig a la Catedral d’Urgell.

consellpastoral balaguer 1consell pastoral balaguer 3