Exèquies de Mn. Josep Mas i Gomà a Tremp

Exèquies de Mn. Josep Mas i Gomà a TrempEl Vicari General d’Urgell, Mn. Josep M. Mauri, en absència de Mons. Joan-Enric Vives que acompanya el Pelegrinatge Diocesà a Terra Santa amb motiu de l’Any de la Fe, va presidir el dia 5 d’octubre les exèquies de Mn. Josep Mas i Gomà, de 82 anys, que va morir el dia 4 d’octubre a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida.
Un bon grup de preveres concelebrà l’Eucaristia a l’església de la Parròquia de la Mare de Déu de Valldeflors que es va omplir de fidels, amics i persones que van voler pregar per l’ànima de Mn. Josep Mas i Gomà.
Mn. Josep Mas i Gomà va néixer a Cerbi (Valls d’Àneu) el 15 de desembre de 1930 i realitzà els seus estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari d’Urgell. Fou ordenat de prevere el dia 19 de juny de 1955 i nomenat Vicari de Les. Sempre recordava amb gran afecte la Val d’Aran on estrenà amb il·lusió el seu sacerdoci.

L’any 1960 fou nomenat Ecònom de Valencia d’Àneu i Encarregat de Son del Pi. L’any 1961 passà a prestar serveis eclesiàstics a les ordres de l’Excm. Sr. Vicari General Castrense. El maig de 1963 és nomenat Ecònom de Noves de Segre i Encarregat de Beren. L’11 de setembre de 1965 Ecònom de Llavorsí i Encarregat d’Aidi i Baiasca.
Als 39 anys, l’any 1969, fou nomenat Vicari de La Pobla de Segur, i encarregat de Salàs de Pallars, Rivert i Santa Engràcia. Encetà així una llarga etapa de servei pastoral al Pallars Jussà.

Dels anys 1972 al 1977 fou l’Arxiprest de l’Arxiprestat Conca Alta-Flamicell. L’any 1976 se li confiaren les parròquies de St. Martí de Canals i Pessonada. Durant els anys 1975-1986 fou professor i administrador del Col·legi Diocesà Pius XIIè, de la ciutat de Tremp. Molts exalumnes han fet arribar el seu condol i record agraït pel qui fou el seu professor.
L’any 1991 fou nomenat Rector d’Isona, d’Abella de la Conca, Basturs, Biscarri, Bóixols, Conques, Covet, Llordà i St. Romà d’Abellà. I l’any 2002, també Rector de Figuerola d’Orcau i Orcau.

El 3 de setembre de 2003 passà a ser sacerdot adscrit a la parròquia de la Mare de Déu de Valldeflors de Tremp i Rector de Palau de Noguera, d’Alzina, de Guàrdia de Noguera, de Sant Miquel de Moror, de Sant Esteve de la Sarga i St. Miquel de St. Miquel de la Vall.
El 17 de desembre de 2005 Administrador parroquial de Palau de Noguera, Guàrdia de Noguera, Puigcercós i Cellers. Tants llocs, tantes persones, tantes vivències, sempre amb molt d’amor i servei.

Aquests darrers anys, tot seguint treballant en el seu ministeri fins als darrers moments, residí a la Residència Fiella-Sant Hospital de Tremp, institució que serví com a membre del Patronat i Secretari fins fa ben poc.
Morí a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida el dia 4 d’octubre de 2013, dia de Sant Francesc d’Assis, el sant de la pobresa, de la humilitat, la senzillesa i la bondat.
Que al cel sia, i que el Senyor li premiï tots els seus treballs apostòlics!

Exèquies de Mn. Josep Mas i Gomà a Tremp