10 fills de la Diòcesi d’Urgell seran beatificats a Tarragona a l’octubre

logo ma  769 rtires 2013A partir del dia 13 d’octubre, l’Església d’Urgell comptarà amb 10 nous beats màrtirs, nascuts a la fe a la nostra Diòcesi i amb camins vocacionals i de servei diferents i enriquidors, entre ells un sacerdot diocesà i nou religiosos.

Són llums potents que ens indiquen el camí de la santedat: coneguem-los i estimem-los. Són de la nostra família diocesana i de l’Església universal: preguem-los en les nostres necessitats i honorem-los en les seves Parròquies d’origen.

Els seus noms estan inscrits en “el llibre de la vida de l’Anyell degollat” (Ap 13,8) i els volem recordar, estimar i honorar de tot cor.

Són: Mn. Pau Segalà, prevere diocesà d’Urgell que era Ecònom de Mont-roig (Els Plans de Sió) en sofrir el martiri, i el seu germà el P. Francesc de l’Assumpció Segalà, carmelita, que foren afusellats junts al cementiri de Lleida; el P. Ramon Oromí, fill de la Sda. Família; el P. Antoni Carmaniu, paül; el germà Sebastià Balcells, claretià; els 3 PP. Robert Grau, Joan Roca i Raimon Lladós, monjos benedictins de Montserrat; el germà Joaquim (Leonci Joaquim) Pallerola, germà de les Escoles Cristianes; i el germà marista Aquil·lí (Baldomer) Baró. Que tots ells preguin per nosaltres, per la nostra Diòcesi i les vocacions a la vida sacerdotal, a la vida consagrada i a la vida matrimonial!

Aquests són els qui vénen de la gran tribulació –diu l’Escriptura-. Han rentat els seus vestits amb la sang de l’Anyell i els han quedat blancs” (Ap 7,14).