Ha mort Mn. Facund Salvia i Torné als 85 anys d’edat i 60 de ministeri sacerdotal

El dia 6 de setembre de 2013 va morir a Lleida Mn. Facund Salvia i Torné, que actualment residia a la Residència Sacerdotal de Lleida.
Havia nascut al Poal el dia 22 d’abril de 1928. Cursà els seus estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d’Urgell, fou ordenat de prevere el 12 de juny de 1953, i enviat com a vicari parroquial a Ribes de Freser.
En els primers anys de ministeri serví Fórnols, Adraén, Tuixent i Josa del Cadí, així com Llimiana i Sant Serni.
L’any 1957 passà a encarregar-se dels pobles de Gavet i Fontsagrada, i el 1963 Bossòst, a la Vall d’Aran.
El 1970 fou traslladat a Albesa i al cap de 7 anys passà a servir com a Rector de La Sentiu i encarregat de Cubells, i al cap de 9 anys, el juliol de 1986, fou nomenat rector de Tornabous i La Guàrdia fins que li fou acceptada la seva jubilació i passà a residir a la Residència Sacerdotal de Lleida on ha estat molt ben atès i acompanyat per la seva fidel germana.

Ha mort a Lleida el dia 6 de setembre de 2013, als 85 anys de vida i 60 de ministeri sacerdotal.
Les seves exèquies tindran lloc a l’església parroquial de St. Joan d’El Poal, a les 17 h. i seran presidides pel Sr. Arquebisbe d’Urgell.
Que descansi en pau. Al cel sia!