Celebració dels beats Mn. Josep Tàpies i sis sacerdots màrtirs a Ponts

Celebració dels beats Mn. Josep Tàpies i sis sacerdots màrtirs a PontsTota la Diòcesi d’Urgell i especialment la parròquia de Santa Maria de Ponts va celebrar el 13 d’agost la memòria dels beats Mn. Josep Tàpies, fill de la parròquia pontsicana, i sis companys preveres urgel·litans màrtirs a Salàs de Pallars en la persecució religiosa que va tenir lloc als inicis de la guerra civil espanyola.

Una celebració present en la litúrgia de l’eucaristia i també en la pregària de la parròquia d’aquest matí. Enguany acompanyats pels textos del llibret “Set dies de pregària als beats preveres màrtirs d’Urgell” preparat per Mn. Agustí Romero i editat el 2006 pel Bisbat d’Urgell, amb un seguit de textos per a la reflexió redactats per l’Arquebisbe Joan-Enric Vives. Set petits blocs de reflexió que ajuden a il·luminar el testimoni dels nostres màrtirs: ser testimonis, la força del feble, l’Esperit Sant ens fa forts, els màrtirs testimonis de l’Amor més gran, la paciència i la mansuetud, el perdó i la reconciliació i som cridats a viure com a testimonis.

Una pregària acompanyada per l’Himne martirial que ens diu en la seva tornada:
Donàreu la vida un dia, per Crist i tots els germans;
sigueu-nos exemple i guia, preveres urgel.litans

També es va exposar a la veneració dels fidels la relíquia del beat Mn. Josep Tàpies, que ens convida a pregar per la pau i la reconciliació de tots, i a valorar en clau cristiana el perdó dels nostres enemics. Així ho van viure fins a la mort els nostres set preveres diocesans:

Mn. Josep Tàpies i Sirvent (nascut a Ponts el 1869)
Mn. Pasqual Araguàs i Guardia (El Pont de Claverol, 1899)
Mn. Silvestre Arnau i Pascuet (Gòsol, 1911)
Mn. Josep Boher i Foix (Sant Salvador del Toló, 1887)
Mn. Francesc Castells i Brenuy (La Pobla de Segur, 1866)
Mn. Pere Martret i Moles (La Seu d’Urgell. 1901)
Mn. Josep Joan Perot i Juanmartí (Boulonge –França, 1877)

El 13 d’octubre pròxim, tindrà lloc a Tarragona la beatificació d’un nou grup de més de 500 màrtirs de la persecució religiosa del segle XX a Espanya. Entre ells n’hi ha 10 que eren nascuts i batejats al nostre bisbat d’Urgell.

Com ens recorda el papa emèrit Benet XVI, a la seva Carta Apostòlica Porta Fidei n.13 : «Per la fe, els màrtirs van entregar la seva vida com a testimoniatge de la veritat de l’Evangeli, que els havia transformats i fets capaços d’arribar fins al do més gran de l’amor amb el perdó dels seus perseguidors.»

A la web diocesana hi trobareu les biografies i la Carta pastoral que va escriure l’Arquebisbe Joan Enric Vives: “Set sacerdots d’Urgell, Màrtirs del Crist“.