Inici del ministeri episcopal de Mons. Enric Benavent a Tortosa

Inici del ministeri episcopal de Mons. Enric Benavent a TortosaEl dia 13 de juliol, memòria de sant Enric emperador, Mons. Enric Benavent i Vidal va iniciar el seu ministeri episcopal a la Diòcesi de Tortosa, després d’uns anys servint com a bisbe auxiliar la seva Arxidiòcesi de València. Hi va assistir l’Arquebisbe d’Urgell, tots els bisbes de la Tarraconense i altres bisbes de la resta d’Espanya. Una gran multitud de fidels acollí calorosament el nou bisbe.

Acompanyat per l’Arquebisbe metropolità de Tarragona i pels Cardenals Carles i Martínez Sistach, així com pel fins aquell dia Administrador diocesà Il·lm. Mn. Josep Lluís Arín, i pel seu antecessor Mons. Xavier Salinas, bisbe de Mallorca, féu la seva entrada a la Catedral de Sta. Maria de de Tortosa, pregà davant la M. de Déu de la Cinta i tingué lloc l’Eucaristia d’inici del ministeri episcopal.

La celebració va ser presidida per Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona, de la qual depèn Tortosa com a diòcesi sufragània. Mons. Pujol va demanar l’ajut de Déu per al nou bisbe, al qual va cedir la presidència de la celebració un cop llegides les Lletres Apostòliques, signades pel Papa Francesc, en les quals es nomenava Mons. Benavent com a bisbe de Tortosa.

Tot seguit, el conseller de Nunciatura, Mons. De Wit, va llegir un missatge de felicitació del Nunci Renzo Fratini i Mn. Josep Lluís Arín, administrador diocesà i degà del Capítol, va pronunciar una al·locució, en la qual va exalçar la importància de la història i del present de la diòcesi tortosina, que passava a ser presidida per Mons. Benavent. La promesa de fidelitat al nou bisbe, per part dels diversos estaments de la diòcesi, va cloure aquesta primera part de la celebració.

A l’homilia, Mons. Benavent va agrair a tots els presents l’assistència a l’acte i va posar la seva persona al total servei de la diòcesi. En cloure la celebració es va venerar la relíquia de la Mare de Déu de la Cinta i el poble cantà el seu popular himne. El nou bisbe va saludar personalment tots els assistents.

Inici del ministeri episcopal de Mons. Enric Benavent a TortosaInici del ministeri episcopal de Mons. Enric Benavent a Tortosa