Urgell participa a l’acte d’Adoració Eucarística universal el diumenge dia 2 a les 17 h.

L’Arquebisbe d’Urgell per tal que la Diòcesi d’Urgell s’uneixi a l’acte d’Adoració Eucarística Universal del diumenge dia 2 de juny de 17 a 18 h. p.m., ha dirigit aquesta carta als preveres i diaques, així com a les Comunitats religioses de la Diòcesi:

Benvolguts,

Ja sabeu que el Papa Francesc, a proposta del Pontifici Consell per a la Nova Evangelització, proposa que totes les Diòcesis, Parròquies i Comunitats religioses s’uneixin a ell en un acte de pregària i adoració al Santíssim Sagrament aquest proper diumenge dia 2 de juny, festa del Corpus a molts llocs, i tots al mateix moment pregar en comunió amb el lema : “Un sol Senyor, una sola fe“. Serà a les 17 h. hora de Roma (i hora nostra).

A la Catedral de Sta. Maria de La Seu, d’acord amb el Degà i delegat diocesà de Litúrgia, tindrem una senzilla Hora d’Adoració a les 17h. i després a les 18 h. l’acostumada Missa del Corpus i posteriorment la Processó pels carrers de la Ciutat. És l’Església Mare de la Diòcesi d’Urgell que s’unirà al Papa i a l’Església de Roma “Caput et Mater omnium Ecclesiarum“.

Us demano que, si podeu, us hi uniu també des de tots els llocs de la Diòcesi, ni que sigui un grupet a l’església parroquial dels vostres pobles i ciutats, i que dediqueu la pregària per les intencions del Sant Pare, la comunió eclesial, l’anunci joiós de l’Evangeli, els fruits de l’Any de la Fe, per les vocacions sacerdotals i a la vida d’especial consagració, i pel compromís de tots els cristians a favor dels més pobres i per la pau.

Gràcies per la vostra comunió en un mateix amor al Crist fet Eucaristia “per salvar el món”.

Amb la meva benedicció. Affm. i servidor vostre en el Crist,

+Joan-Enric Vives
Arquebisbe d’Urgell

Les intencions proposades pel Papa són:

La primera: “Per l’Església, estesa pertot el món i avui en senyal d’unitat recollida en l’adoració a la Santíssima Eucaristia. Que el Senyor la faci cada vegada més obedient a l’escolta de la seva Paraula per presentar-se davant el món sempre ‘més bella, sense taca ni arruga, sinó santa i immaculada’. Que a través del seu fidel anunci, la Paraula que salva ressoni encara com a portadora de misericòrdia i faci que l’amor augmenti per donar un sentit ple al dolor i al sofriment, retornant alegria i serenitat “.

La segona intenció del Papa Francesc és: “Per aquells que en els diversos llocs del món viuen el patiment de noves esclavituds i són víctimes de la guerra, del tràfic de persones, del narcotràfic i del treball ‘esclau’ ; pels nens i les dones que pateixen tantes formes de violència, que el seu crit silenciós d’ajuda trobi l’Església vigilant perquè, tenint la mirada posada en Crist crucificat, no s’oblidi de tants germans i germanes deixats a mercè de la violència! “.