35è. Pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell al Santuari de Lourdes

Pelegrinatge diocesà d'Urgell a Lourdes
L’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell ha peregrinat al Santuari de Lourdes dels dies 27 al 30 de maig de 2013. Aquest ha estat el 35è. pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell.

Hi han pres part més de 500 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat d’Urgell i un petit grup del veí Bisbat de Solsona. D’entre els participants hi havia prop d’un centenar de malalts, 95 infermeres i 35 camillers. El Sr. Arquebisbe, acompanyat d’una dotzena de sacerdots de la diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

La Pastoral del santuari de Lourdes, després d’haver dedicat tres anys a reflexionar sobre l’espiritualitat cristiana, a partir del model de vida de Sta. Bernadeta, enguany, fent-se ressò de l’Any de la Fe proclamat pel Papa Benet XVI, ha volgut ajudar els pelegrins a intensificar la Fe. Lourdes és la ciutat de la Fe. A Lourdes la Fe i les obres de la Fe es palpen.

El Sr. Arquebisbe, en la celebració penitencial, i a partir del text de la confessió de l’Apòstol Pere: “Senyor, Vós ho sabeu tot, ja ho sabeu que us estimo”, exhortà els pelegrins a viure amb joia el do de la Fe, com el va viure la Mare de Déu i Sta. Bernadeta. l al llarg del pelegrinatge, animà els pelegrins a imitar Sta. Bernadeta tot seguint el seu exemple de pregària humil i confiada en Déu i en la Santíssima Verge, en tots els moments de la vida, en els moments de felicitat i en els moments d’adversitat. Enguany, seguint el lema pastoral del Santuari, el Sr. Arquebisbe va insistir en posar la nostra petita Fe en mans de Maria, com ho va fer Sta. Bernadeta, perquè la Mare la sostingui i la faci créixer, la defensi i l’ompli de bones obres.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament. Amb gran fervor els fidels preguen Maria durant el res del sant Rosari en la processó del vespre amb les torxes enceses.

Enguany que la pluja ha acompanyat tots els dies del pelegrinatge, es va dedicar una de les tardes a escoltar els testimonis de Fe d’alguns dels pelegrins: un malalt, una infermera, un germà franciscà de la Creu Blanca, un seminarista, una religiosa i el candidat al diaconat permanent Josep Caba. Va resultar una tarda molt bonica i de molt profit espiritual. Els testimonis de Fe ens ajuden i estimulen a créixer.

Amb gran il·lusió, l’Hospitalitat del Bisbat d’Urgell ja pensa a participar al pelegrinatge del proper any 2014, previst per als dies 26 – 29 de maig 2014.

Vegeu també:

Pelegrinatge diocesà d’Urgell a Lourdes – Dimarts 28 de maig