9a Trobada Diocesana de Vida Creixent al Castell del Remei

9ª Trobada Diocesana de Vida Creixent al Castell del Remei142 persones de Vida Creixent Urgell, una bona representació dels grups, arribats al Castell del Remei el dia 10 d’abril, érem rebut per l’Arxiprest Mn. Pere Cañada i Mn. Josep M. Aresté de Bellvís. Es començà el recorregut repartits en tres grups, acompanyats per un guia que mostrava tot el que del Castell del Remei es pot gaudir.

La coordinadora diocesana donava peu a la “xerrada” sobre “El voluntariat a La Llar de Santa Anna” i els serveis que fan a les diverses cases on els Germans Franciscans de Creu Blanca, escampades per Espanya i altres llocs, donant el més gran testimoni de caritat i servei, a les persones amb majors necessitats, com és el cas dels discapacitats psíquics. El Superior Gà. Miguel que estava de pas per la Comunitat franciscana de la Llar Sta. Anna, en féu l’aportació amb la seva xerrada i vam agrair igualment al Director Gà. José Miguel d’haver acceptat i haver pogut compartir el seu temps amb nosaltres.

Ens va presidir Mn. Manuel Pal, i amb ell havia els arxiprestos Mn. Joan Pujol i Pere Cañada, així com els consiliaris d’Andorra la Vella, Organyà, Artesa de Segre, Bellvis i El Poal, La Pobla de Segur, Isona i el diaca Mn. Pere Arribas de Barcelona. També el president interdiocesà Sr. Sergi Óliba intervingué informant de la Trobada interdiocesana del proper dia 8 de maig a Lleida i posant molt d’entusiasme recordant els puntals de V.C.

Per altra part, la Sra. Ramona Solé de Guissona ens feia partícips del seu testimoniatge personal i parroquial. Carme Cerqueda de La Seu recordava i informava en nom del matrimoni Dalmau (que no havien pogut assistir per malaltia) del nou voluntariat que s’està fent en relació a l’Hospital Sant Joan de Déu, aportant labors fetes per les senyores de V.C que hi col·laboren i agraint tot l’interès posat.

La celebració de l’Eucaristia començava amb una mica de retard però amb tota la solemnitat que esperàvem. Mn. Josep M. Ricart de La Fuliola omplia de notes musicals el temple.
La Missa va finalitzar amb la pregària cantada a la Mare de Déu del Remei i amb el nostre Himne de Vida Creixent, i sortint del Santuari vam fer la fotografia de gran grup.
Arribada l’hora de l’àpat tothom assegut a taula donàvem gràcies pels aliments rebuts, i després de la llarga sobretaula ens dèiem adéu, fins aviat. Moltes gràcies Mare de Déu del Remei!…