Confirmacions al Castell del Remei

006

Dissabte 30 de juny, Mons. Joan-Enric Vives administrà al Santuari de la Mare de Déu del Remei, a la Plana d’Urgell, el sagrament de la Confirmació a trenta-cinc nois i noies de les parròquies de Barbens, Bellmunt d’Urgell, Castellserà, Ivars d’Urgell, La Fuliola, Penelles i Tornabous. Van concelebrar l’Eucaristia amb l’Arquebisbe d’Urgell Mn. Pere Canyada, Arxiprest del Baix Urgell, Mn. Josep Uriel Álvarez, Mn. Josep M. Ricart, Mn. Albeiro Vásquez i Mn. Cinto Busquet. El germà Joaquim Cifuentes, que celebrava el seu 25è. aniversari de professió religiosa com a Germà Franciscà de Creu Blanca, serví com a acòlit en la celebració eucarística, i un nombrós cor interparroquial animà els cants durant la litúrgia.

Comentant l’Evangeli de la resurrecció de la filla de Jaire proclamat aquest diumenge (Mc 5,21-43), l’Arquebisbe descriví les diverses situacions de prostració en les quals joves i grans ens podem trobar i on podem sentir la veu del Senyor que ens diu també a nosaltres “Talita, cum”: “Noia, aixeca’t”; aixeca’t de la teva situació de cansament o de desorientació, de mandra o de desil·lusió, de dolor o de desesperació, perquè el Senyor és el Déu de la vida i no de la mort, de l’esperança i no de la por, del perdó i no de la condemna.

Proposà a tots els fidels el mateix camí a la vida que proposà Jesús a Jaire: “Tingués fe i no tinguis por!”, fent adonar que fe i por s’oposen, i que convé tenir confiança, perseverança i esperar-ho sempre tot de Déu, totpoderós en l’Amor.
Mons. Vives regalà un exemplar del Nou Testament a cadascun dels confirmats, tot convidant-los a llegir-lo continuadament i a deixar-se interpel·lar per Jesús, que els convidarà en els moments difícils a aixecar-se i continuar caminant sempre vers metes altes i nobles.
002005008009014