Confirmacions a Escaldes-Engordany

035

Dimecres 2 i dijous 3 de maig, dos grups de 25 i 35 joves de la parròquia d’Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra) van rebre el sagrament de la Confirmació a l’església parroquial de Sant Pere Màrtir durant la celebració eucarística presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, i concelebrada pel Rector Mn. Jaume Soy, el Vicari Parroquial P. Joan Juncadella, Mn. Ignasi Navarri i Mn. Cinto Busquet. Acompanyà els cants amb el ministeri d’organista el P. Xavier Brines salesià. A la seva arribada a la parròquia el primer dia, l’Arquebisbe i Copríncep fou acollit per la Cònsol Major, Hble. Sra. Trini Marín, i altres tres conselleres del Comú d’Escaldes-Engordany.

Durant la celebració litúrgica, l’Arquebisbe Joan Enric posà en evidència que l’edat dels confirmands correspon a l’inici de la fase en què els adolescents i els joves senten l’exigència de fer les seves tries personals, i els recordà que, amb el sagrament de la Confirmació, Déu confirma i renova la seva elecció personal de cadascun d’ells donant-los novament la plenitud del do de l’Esperit Sant, com als apòstols, i els esperonà a mantenir-se ferms en l’opció cristiana que aquest dia han fet amb la renovació de les promeses baptismals.

En aquest moment de crisi generalitzada en el qual sembla que no manquen les raons per ésser pessimistes, Mons. Vives indicà quatre raons fonamentals per viure amb esperança: 1) Jesús ha ressuscitat i l’amor de Déu no ens mancarà mai; 2) Som fills de Déu i, amb el do de la vida i de la fe, tenim molts altres dons dels quals hem d’estar agraïts; 3) Gràcies a la comunió dels sants, tenim molts germans grans, que presideix la Verge Maria, la nostra Mare, que des del Cel ens ajuden i ens sostenen; i 4) Podem sentir-nos orgullosos de formar part de l’Església, on hi ha tanta i tanta gent que continua fent el bé a molts nivells i arreu del món, amb pregària, estenent el Regne de Déu a les missions, preocupant-se per l’amor als pobres i la solidaritat amb els necessitats, estimant, ajudant en la vida ordinària i senzilla…

La Parròquia oferí als joves una Bíblia perquè la Paraula de Déu els sigui consol i fortalesa, i l’Arquebisbe d’Urgell al final de la missa agraí als catequistes la preciosa tasca que duen a terme, i encoratjà els pares i padrins dels joves acabats de confirmar a sostenir-los amb l’exemple d’una vida cristiana coherent i nodrida pels sagraments i la pregària.

006007008010017019020Els catequistes