Pasqua diocesana del malalt a la Vall d’Aran

oo-dscf9892

Dissabte dia 12 de maig, al Santuari de la Mare de Déu de Mijaran, Vielha, va tenir lloc la Pasqua del malalt, amb la trobada de la Delegació diocesana de pastoral de la Salut, l’Hospitalitat de Lourdes i altres Residències d’ancians dels diversos Arxiprestat de la Diòcesi d’Urgell.
Va presidir la Trobada l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives i la Delegada diocesana de Pastoral de la Salut Gna. Montserrat Font, de la Sda. Família d’Urgell. Acollits pels voluntaris de la Vall d’Aran i per l’Arxiprest Mn. Pere Balagué van poder visitar amb detenció el Santuari i al seu interior tingué lloc primer la conferència de l’Arquebisbe i després l’Eucaristia pasqual.

Mons. Vives tractà el tema de “La força guaridora de la fe en la joia pasqual”, aportant la vivència sacramental dela Pasqua, amb la presència de Crist Vivent enmig del Poble de Déu, tot ell cridat a portar la salut i la vida de Crist a tothom. Desenvolupà dos textos de referència, Marc 2,1-12 amb l’encontre entre Jesús i el paralític baixat pel sostre per quatre voluntaris i amics del malalt, fins als peus de Jesús que li diu: “Aixeca’t, pren la teva llitera i camina!“. I també desenvolupà el text dels Actes dels Apòstols 3,1-10 amb l’acció dels apòstols Pere i Joan, aplicant la força guaridora de Crist envers un invàlid des de naixement a qui manen: “Mira’ns… En nom de Jesucrist, el Natzarè, camina!“. L’Arquebisbe parlà també del goig de creure i de servir els qui ens necessiten, de l’enamorament del Senyor com a vivència radical de la nostra fe, que és més un amor i una experiència viscuda, que un raonament. I desenvolupà la gràcia del sagrament guaridor de la “unció dels malalts”.

Després tingué lloc l’Eucaristia presidida per l’Arquebisbe i concelebrada pel Vicari general, Mn. Mauri, i els Mossens Balagué, Amiell i Salinas.

El dinar de germanor i una llarga sobretaula amb música de voluntaris, clogué aquesta Jornada que comptà amb la presència de malalts, religiosos i religioses, sacerdots i molts voluntaris i alguns familiars. Un aplec de joia pasqual.

oo-dscf9653oo-dscf9667ooo-dscf9754oooo-dscf9860malalt-dscf9733malalt-dscf9770malalt-dscf9793