Solemnitat de la Mare de Déu de Montserrat, Patrona de Catalunya

montserratLa festa de la Patrona principal de les Diòcesis amb seu a Catalunya i del Principat de Catalunya, la Mare de Déu de Montserrat, ha estat celebrada amb gran goig pasqual a totes les Parròquies de la Diòcesi d’Urgell.

El dia 26 a la nit, l’Arquebisbe d’Urgell ja va poder assistir a la Vetlla de Santa Maria, a la Basílica de Montserrat, que va presidir l’Arquebisbe metropolità de Tarragona Mons. Jaume Pujol i a la qual hi assistiren molts joves, com ja és tradició. Moment intens d’oració per la nova evangelització a Catalunya.

I el dia 27 d’abril al vespre, a la Catedral de Santa Maria d’Urgell, l’arquebisbe Joan-Enric ha celebrat l’Eucaristia de la solemnitat amb els Canonges i el poble fidel. L’Arquebisbe ha remarcat dos aspectes de l’Evangeli de la festa: la caritat joiosa i valenta de Maria, en visitar la seva cosina Elisabet, caritat que tot ho venç. I la resposta de fe confiada i fidel que sempre va donar la Verge Maria, “feliç tu que has cregut!”, i que ens esperona a preparar l’Any de la fe amb interès i obertura d’esperit, perquè es puguin donar les conversions necessàries a una major fe en tots nosaltres. Multitud de pelegrins de tot el món pugen en aquesta diada a Montserrat i els creients d’Urgell l’esguardem també, ni que sigui des de lluny, perquè volem imitar l’amor sacrificat dels pelegrins i dels devots, perquè la Mare del cel continuï donant-nos “abric dins el seu mantell blau” i que “ens guiï cap al cel!”.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda