La delegació de MCS participa en la jornada sobre Diversitat i Mitjans de la Facultat Blanquerna de Barcelona

p2030049

Una representació de la Delegació de Mitjans de Comunicació, encapçalada per la Delegada, M. Cristina Orduña, ha participat enguany en la jornada sobre Diversitat i Mitjans que ha organitzat la Facultat de Comunicació Blanquerna, que es va dur a terme el 3 de febrer, en una intensa jornada de matí i tarda. El SIMCOS, el Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social, va presentar 3 seminaris d’iniciació als fonaments de la comunicació per tal que els bisbats de la Conferència Episcopal Tarraconense els puguin contractar al llarg del curs vinent.

Els seminaris, dels que se’n va fer un petit tast adreçat als delegats per tal de conèixer els ponents i la matèria que s’hi donarà, volen fer una iniciació pràctica a l’ús de les xarxes socials; a les habilitats comunicatives i la comunicació verbal i no verbal; i a les estratègies de la comunicació institucional. Aquests seminaris estan oberts als sacerdots, agents de pastoral, mestres, col·laboradors i voluntaris de les institucions eclesials de cada bisbat i de les mateixes cúries diocesanes.

En el marc d’aquesta Jornada de Treball a la Facultat Blanquerna, van poder assistir a la conferència del professor Stewart M. Hoover, director del Center for Media Religion and Culture de la Universitat de Colorado a Boulder, que va parlar de l’evolució que està vivint la percepció del fet religiós i de l’espiritualitat per part de l’opinió pública mundial i especialment dels sectors més joves de la societat, i de com els mitjans de comunicació i les mateixes religions i els seus difusors han d’encarar aquests canvis.

p2030052p2030056p2030059