VII Jornada diocesana de Pastoral de la Salut a La Seu

img_1592

Prop d’un centenar de persones, entre les quals un bon nombre de voluntaris i professionals sanitaris, va omplir el matí del dilluns 20 de febrer la sala d’actes de la Casa del Bisbat per participar de la VII Jornada Diocesana de Pastoral de la Salut, convocada sota el lema: “La força de la fe: conèixer la força guaridora que hi ha en tu”.
Va obrir l’acte la Gna. Montserrat Font SFU, Delegada diocesana de Pastoral de la Salut, amb una reflexió de la Gna. Pilar Adín SFU sobre la figura de la beata Anna Maria Janer i sobre com la seva actitud de servei als pobres i malalts “fa creïble la presència de Déu entre els homes”.

Tot seguit, l’Arquebisbe Joan-Enric va donar la benvinguda als assistents, tot destacant i agraint la tasca que fan a la Delegació de Pastoral de la Salut. Mons. Vives es va referir a la lectura de l’Evangeli del diumenge anterior, 19 de febrer, en la qual es relata el guariment d’un paralític gràcies a la perseverança dels seus amics per dur-lo davant Jesús (Mc 2, 1-12), per compartir amb els presents la reflexió que tots tenim un gran do per guarir els cors de la gent com a part de l’Església que som.

La ponència central de la Jornada, titulada “Conèixer la força guaridora que hi ha en tu”, va anar a càrrec de Mn. Josep Font, Llicenciat en Teologia i animador de les sessions de Novahumanitas. Mn. Font va desenvolupar el tema tot distingint entre les forces guaridores que tenim com a persones i les que tenim com a cristians, i diferenciant en cada cas el que ell anomenà “llacs” i “fonts” d’aquestes forces guaridores, en referència a les condicions, d’una banda, i les actituds, de l’altra, que ens permeten posar-les en pràctica en la nostra relació amb els altres.
Va ser un matí en què els participants van ser convidats a descobrir i contemplar tota la riquesa que portem dins: la riquesa pel sol fet d’ésser persones i la riquesa pel fet d’ésser cristians. És en aquestes riqueses on podem trobar la força guaridora de tots els mals.
En la primera part, el ponent va subratllar la gran necessitat del silenci, del coneixement de nosaltres mateixos i de tenir l’experiència que la vertadera felicitat ve sempre de dins nostre.
Després va anar presentant breument set fonts de salut com a persones: el viure a partir del millor d’un mateix, el ser vertader i viure en veritat, l’estimar gratuïtament, el comunicar amb profunditat, el saber callar quan s’està enfadat, el viure en positiu i el saber perdonar.
En la segona part, Mn. Font va presentar una mirada des de la fe: som fills de la Nova Aliança, la Nova Aliança s’ha realitzat amb el Misteri Pasqual, l’apropiació del Misteri Pasqual es fa en el Baptisme. I va aprofundir el tema de la Nova Creació realitzada pel Crist i actualitzada en cadascun de nosaltres per obra de l’Esperit Sant.
Tot seguit, va presentar set fons de salut com a cristians: la fe, l’esperança, la caritat, el sagrament del perdó, l’ Eucaristia, el ser persona d’oració i l’enriquir la vida interior amb lectures, converses i acompanyament espiritual.
img_1594img_1596img_1599img_1602