Comença a caminar l'”Escola Diocesana de Formació Permanent d’Urgell”

imgp2953Dissabte dia 10 de març a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer va iniciar les seves activitats l’Escola Diocesana de Formació Permanent d’Urgell, sota la presidència de l’Arquebisbe d’Urgell i amb la direcció de Mn. Antoni Elvira.

Hi van assistir a la sessió inicial 24 alumnes, a més dels Mossens Pujol, Mateo, Sàrries i Vidal.

La pregària de Laudes i la presentació de l’Escola per part de l’Arquebisbe i de Mn. Elvira van centrar la Jornada. També Mn. Vidal donà les claus de referència del Santuari del Sant Crist de Balaguer, i Mn. Sàrries explicà com serà el primer mòdul d’aquest quatrimestre amb la Introducció a la Bíblia i a l’Antic Testament.

Va tenir lloc després una àmplia presentació de cadascun dels participants, amb la seva història personal de fe i els seus anhels en el moment d’iniciar l’Escola, i finalment l’Arquebisbe Joan Enric els parlà de la identitat baptismal a viure i a fer créixer. L’Eucaristia participada i viscuda a la Capella de la Casa d’espiritualitat, i el dinar de germanor van culminar la primera trobada que va animar molt tots els participants.

En el fulletó de presentació de l’Escola, Mons. Vives afirmava:

“Comencem una aventura bonica de formació a la nostra Diòcesi d’Urgell, inaugurant una Escola diocesana de formació permanent per a tot el Poble de Déu, amb un acompanyament de la seva vida de fe. A tots ens interessa i convé aprofundir en la nostra adhesió conscient i compromesa amb el Senyor Jesucrist i amb la seva veritat revelada i el seu mestratge de vida.

“L’Escola Diocesana de Formació Permanent neix amb la finalitat de ser un espai de formació en totes les dimensions de la vida cristiana (espiritual, humana, intel•lectual i eclesial) per ajudar, al mateix temps, a desvetllar i capacitar per a un concret compromís eclesial.

“Als 50 anys de l’inici del Concili Vaticà II i als 20 anys de la promulgació del Catecisme de l’Església Catòlica, quan el Papa Benet XVI ha convocat un Any de la Fe i ens impulsa a una “nova evangelització”, som molt conscients dels problemes que ha d’afrontar avui la fe cristiana. El mateix Papa deia recentment, “si la fe no adquireix nova vitalitat, amb una convicció profunda i una força real gràcies a l’encontre amb Jesucrist, totes les altres reformes seran ineficaces” (Discurs a la Cúria 22.12.2011). I és que la fe és el fonament de tot el que som i valorem més de nosaltres mateixos, de tot el que anunciem i vivim com a comunitat de creients, de tot el que realitzem pastoralment i de tot el que ajudem i servim el proïsme.

“Som els deixebles de Jesús i necessitem renovar cada dia i a cada època de la nostra existència l’amor amb què volem seguir-lo. I aquí es dirigeix l’Escola diocesana de formació permanent, no només a saber, sinó també a aprendre a ser cristià i a millorar el nostre viure com a cristians coherents, per poder ser testimonis creïbles de Crist davant del món.”
imgp2951imgp2955imgp2956imgp2962imgp2969imgp2970imgp2971imgp2972imgp2973