Aplec de San Silvestre de la Serra de Dalt

hm5d2258

El darrer dia de l’any és la festa del papa Sant Silvestre, i un any més les masies de la Serra de Dalt i altres feligresos de la Parròquia de Ponts han mantingut la celebració d’aquest aplec festiu. Enguany es van sumat un bon grup de membres del Centre Excursionista Pontsicà que també van organitzar una sortida caminant des de Ponts fins a l’esglesiola romànica de la Serra, amb un valor afegit ja que ho van fer un bon grup de famílies amb els pares i els fills, donant un color més festiu i joiós a la festa.

A les 12 del matí amb el repic de la campana va començar la celebració de l’eucaristia en honor de Sant Silvestre, enguany presidida per mossèn Bonifaci Fortuny i concelebrada per Mn. Jaume Mayoral. En la seva homilia Mn. Fortuny va destacar la necessitat d’encarar el nou any des de la confiança i l’entrega generosa als altres. Al final de la missa es van cantat els goigs dedicats a Sant Silvestre, on es demana la seva acció protectora envers la gent de les masies de la Serra de Dalt i dels pontiscans i pontsicanes.

Acabada la missa es va fer la fotografia de família de la trobada, una colla que cada any té més participants. I per refer forces el Centre Excursionista Pontsicà va preparar i oferir una boníssima i cassolana xocolata desfeta que va ser beneïda juntament amb la coca dolça que com és costum obsequien la gent de les masies i una pastisseria de Ponts. Compartint la coca i la xocolata la gent fa un animat diàleg, alguns visiten el petit cementeri, i els més petits juguen pels camps de la vora de l’ermita; els més grans a prop del foc també parlen de les seves coses i tots aixoplugats per la devoció a Sant Climent i al seu aplec del darrer dia de l’any. A l’acabar el refrigeri, els petits i grans del Centre Excursionista de Ponts i altres fidels van retornar caminant cap a Ponts, tot agraint el dia esplèndid que es va viure a la Serra de Dalt, un any més.

hm5d2179hm5d2204hm5d2231hm5d2237