Jocs Florals en honor de la Mare de Déu del Claustre a Guissona

img_7419

El diumenge, dia 22 de gener, tingué lloc al temple parroquial de Guissona, el certamen literari en honor de la Verge Maria sota  l’advocació de la “Mare de Déu del Claustre”, Patrona de la Vila de Guissona i comarca. Fou un acte literari, musical i de celebració de la fe que deixà un bon gust a tots els presents.
S’inicià amb la lectura dels poemes guardonats, dos dels quals són de persones de Guissona, Jordi Pàmias amb la poesia “Amorosa Mare de pedra” i Lluis Castany amb “El nom de Maria a la Segarra”. Els dos molt aplaudits pels presents. Igualment foren molt valorats els que dues persones joves varen llegir i que els poemes manifesten una fe i una vivència cristiana ben reeixida.

El “Petit Cor de la Catedral de Lleida” deleità els presents amb unes peces gregorianes i populars marianes.
A continuació es va celebrar l’Eucaristia presidida per l’arquebisbe Jaume Pujol i Balcells, fill de la vila i mantenidor del Certamen, i concelebrada per sacerdots oriünds de Guissona.
Fou una vetllada molt íntima, sentida i viscuda per part de tot el públic que omplia el temple parroquial, tant per als guardonats al moment de llegir els poemes, com per l’atenció, silenci i celebració de la fe de tots els presents.
La Impremta Barnola obsequià tots els presents amb el fulletó dels poemes guardonats.
S’agraí a l’Acadèmia Mariana de Lleida el bon encert d’escollir aquest any la Mare de Déu del Claustre de Guissona per a aquest certamen. Cal dir, que no varen regatejar esforços i il•lusió perquè tot sortís “molt bé”, com diu Mn. Salvador Gené, president Honorari de l’Acadèmia.
img_7392img_7446