Presentació al Bisbat d’Urgell del projecte Catalonia Sacra

cataloniasacra2012

Us informem que avui es presentarà a la Catedral de Santa Maria d’Urgell el projecte Catalonia Sacra, en el qual hi col·laboren les deu diòcesis catalanes amb l’objectiu de difondre el patrimoni històric, artístic i espiritual de l’Església a Catalunya.
La presentació començarà a les 13 hores amb un acte presidit per l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, i en el qual intervindran el Delegat diocesà de Patrimoni del Bisbat d’Urgell, Mn. Josep Maria Mauri, que parlarà de la conservació del patrimoni a la diòcesi; Daniel Font, coordinador de Catalonia Sacra; i l’Alcalde de la Seu, Albert Batalla.

També prendran la paraula Àngels Solé, directora del Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya; i la Subdelegada diocesana de Patrimoni del Bisbat d’Urgell, Clara Arbués, per parlar de tres importants peces del fons del Museu Diocesà d’Urgell que han estat restaurades recentment i retornades al museu per ser mostrades novament al públic: la casulla de Sant Ermengol, teixida en seda i datada al segle XI; la butlla pontifícia del Papa Silvestre II, escrita el 1001 sobre papir (només se’n conserven 25 a tot el món escrites sobre aquest material), en la qual confirma al Bisbe Sal·la les possessions de l’Església d’Urgell a les Valls d’Andorra, entre d’altres; i el sarcòfag reliquiari del Bisbe Sant Ermengol, construït en fusta policromada i daurada entre el 1616 i el 1617, obra del pintor Gaspar Altisent.

Després de la presentació hi haurà una visita al Museu Diocesà d’Urgell per veure totes tres peces a les sales on són exposades.