Reunió amb titulars i directors de les Escoles catòliques de la Diòcesi

pb290057

El dia 29 de novembre i presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, va tenir lloc a la Casa del bisbat de La Seu d’Urgell, la reunió de les Escoles Catòliques presents a la nostra Diòcesi, representades per la titularitat, la direcció i/o l’equip de pastoral. Va haver una gran representació de totes elles, ja que només en mancaren dues de les deu que hi ha establertes amb una quantitat aproximada d’uns 5.000 alumnes matriculats. L’Arquebisbe Vives estava acompanyat pel Vicari episcopal per a l’acció pastoral Mn. Elvira, i els Delegats diocesans d’Ensenyament Mn. Chisvert i de Joventut Sr. Plana, que es posaren al servei de les necessitats de les Escoles en tot el que els convingui de la Diòcesi.

L’Arquebisbe agraí el treball que estan fent i l’esforç per a mantenir i enfortir la identitat cristiana i la presència significativa enmig de la nostra societat, en aquests moments difícils per al món educatiu. Es va reflexionar sobre l’Any de la fe, a la llum del Missatge final del darrer Sínode sobre la Nova Evangelització, i el que suggereix sobre el treball ben important de les escoles i universitats, sobretot pel que fa a la relació fe i cultura, i fe i ciència, així com a l’obertura dels infants i joves a la transcendència a partir d’uns idearis que promouen l’humanisme integral.

Es va destacar el bon moment educatiu que viuen les Escoles de titularitat catòlica, el treball dels seus equips de pastoral, la formació permanent i la comunió amb la Diòcesi. També s’aportaren algunes experiències concretes del treball que s’està fent i s’aportaren informacions del treball diocesà educatiu d’aquest present curs.

pb290061