Catalonia Sacra fa públic el contingut del seu primer curs de formació de guies de patrimoni

img_8313

Catalonia Sacra ha fet públic el contingut del seu primer curs de formació de guies de patrimoni, que s’ha preparat amb la Facultat de Teologia de Catalunya i la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull, on s’imparteix un curs d’especialitat en gestió del Patrimoni cultural eclesiàstic. Aquests cursos de formació van adreçats a guies professionals, a persones que mostren el patrimoni de l’Església i a totes les persones vinculades al món del turisme en general.

Es preveu que siguin cursos bianuals, en quatre sessions/dies en total, de conferències i dues visites, una per curs, en els períodes de menor activitat turística, amb accés final a la borsa de treball de Catalonia Sacra. Serà una formació en terminologia, iconografia de Déu, la Mare de Déu i els sants, nocions d’història de l’art cristià, nocions de litúrgia i de mobiliari litúrgic, història de l’Església a Catalunya, un bloc sobre com visitar una església, metodologies de treball amb grups i ens patrimonials de l’Església a Catalunya.

Aquest curs de formació es va presentar en un acte al Museu Diocesà de Vic, presidit pel Bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, encarregat del Patrimoni, que posà en relleu que el projecte de Catalonia Sacra cerca fer difusió del patrimoni cultural i eclesial, i “presentar-lo amb tota la seva riquesa”, i que el projecte es duu a terme en el marc de l’Any de la Fe i del Sínode sobre la Nova Evangelització. “El guia en un grup és la seva ànima, perquè fa possible el diàleg entre l’obra i la persona”, va dir.

El projecte impulsa l’acostament al patrimoni amb tres tipus de propostes: una visita a la Catedral de cada Bisbat, unes rutes turístiques i culturals diocesanes i unes rutes globals; la creació d’una oferta turística pròpia i diversificada, coordinada amb d’altres ja existents, i la creació d’una pàgina web amb informació per a poder organitzar una visita des de casa; i finalment difon les activitats que ja s’estan duent a terme.
Les dates de realització d’aquest curs enguany són el 18 de gener a Terrassa, i el 8 de març a Solsona. Per a més informació, 93 8891857 o bé a info@cataloniasacra.cat.

2012-10-26catsacra01img_8324img_8326img_8333img_8405