Sessió del Consell Diocesà de Càritas

El passat dissabte 31 d’octubre va tenir lloc la XXVIIª sessió del Consell Rector de Càritas Urgell, format per totes les Càritas Parroquials del Bisbat. Abans de la reunió assembleària al Sant Crist de Balaguer, el grup de directors, presidents i membres de les diferents juntes de Càritas parroquials van visitar les obres del futur centre d’activitats de Càritas a Balaguer ubicat a l’antic convent de Sant Domènec. El centre estarà al servei de la parròquia, de la ciutat de Balaguer i de la zona sud de la diòcesis.

La Sessió del Consell va estar presidida per Mons. Joan-Enric Vives, Bisbe d’Urgell, acompanyat pel Delegat Diocesà de Càritas, Mn. Jaume Mayoral, el Director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova i també pel Secretari General, Sr. Jordi Moragues. Entre els assistents representants de les diferents Càritas Parroquials i dels Serveis Diocesans, cal destacar la presència de les dues darreres Càritas Parroquials constituïdes aquest any: Càritas Parroquial d’Agramunt i de Sort.

Al llarg del matí es va presentar el document d’acolliment del voluntariat a càrrec del Director Diocesà. Una vegada presentat el text es va obrir un torn de paraula entre els assistents, on van fer palesa les seves opinions envers un tema tant important com és del voluntariat a Càritas. El mateix Director, Sr. Josep Casanova, en un altre moment de la reunió, va parlar de la tasca i atribucions que han de dur a terme les gestores-treballadores socials en el marc del treball de la parròquia.

El Secretari General va exposar el balanç econòmic de les diferents activitats realitzades al llarg de l’any per Càritas d’Urgell, en els seus diferents àmbits de treball i projectes. Cal dir que les actuacions d’ajuda i acompanyament han augmentat com a conseqüència de la crisi econòmica i social que viu la nostra societat. Les dades seran recollides en un resum que es farà arribar a les parròquies per tal de reflectir la feina que s’està fent al nostre Bisbat en un moment difícil de la vida per a moltes persones i famílies.

Abans d’aixecar la reunió, la coordinadora de projectes, Sra. Marta Fortuny va fer una breu valoració i crítica a les modificacions que contempla l’actual Llei d’Estrangeria, que ja es troba en procés parlamentari. Un seguit de reflexions que apunten a un retrocés en els drets dels immigrants.
La reunió del Consell Rector de Càritas d’Urgell va acabar amb una pregària a la Mare de Déu.

p1000751p1000735