Visita pastoral a Andorra la Vella: Càritas d’Andorra, Andorra Televisió, dinar amb els periodistes i visita a la Residència per a ancians “El Cedre”

El Bisbe Joan Enric ha continuat durant aquest divendres dia 6 de novembre la seva Visita Pastoral a Andorra la Vella, i acompanyat per Mn. Ramon Sàrries, Arxiprest de les Valls, ha mantingut una llarga trobada al matí amb el grup de Càritas Nacional d’Andorra, a la seva seu de l’Església de Sta. Maria del Fener, acompanyat pel President Sr. Agustí Font, i els membres de la Junta.
L’han informat sobre el volum actual de les ajudes, el grup de voluntaris i la coordinació amb els grups Parroquials de Càritas. Constaten que, tot i la crisi econòmica, les ajudes i els donatius augmenten, i es mantenen els usuaris segurament perquè el Govern i els Comuns no han baixat les ajudes sinó que les han incrementat. Càritas valora els gestos concrets de cara a una cultura de la solidaritat que es va afermant a Andorra. Estan realitzant una enquesta sobre una mostra de 800 famílies, sobre la realitat de la pobresa al Principat, ajudats per l’empresa que fa els informes FOESSA, i que serà continuació i comparació amb l’enquesta ja realitzada l’any 2001. I aviat es posarà en marxa el Banc d’aliments a Andorra.

Al migdia el Sr. Bisbe ha visitat el Centre de producció d’Andorra Ràdio i Televisió, on ha estat rebut pel Director general Sr. Enric Castellet i els responsables dels diversos departaments. Ha girat visita a totes les depencdències i ha amntingut una profitosa reuníó amb tot l’equip directiu, on han parlat de la missió actual dels mitjans de comunicació, els reptes ètics i econòmics que tenen plantejats i el Sr. Bisbe ha animat a cercar sempre la veritat amb l’autenticitat.

A primera hora de la tarda ha tingut un dinar-col•loqui amb els periodistes i directius representants de tots els mitjans de comunicació presents al Principat, que li han preguntat en diverses direccions sobre la seva missió de bisbe i el seu servei com a coprincep, la seva visió del moment actual del país, sobre la crisi econòmica, els nous reptes que té plantejats i allò que més valora en la seva entrega com a Bisbe-Copríncep.

A la tarda ha estat rebut pels directius de la Residència per a ancians “El Cedre” Srs. Carles Constante i Ernest Sáiz, que li han mostrat les instal•lacions d’aquest Centre inaugurat el proppassat mes de març, que té una capacitat per a 150 places, i ocupat en aquests moments per 60 residents i 9 usuaris del Centre de dia, amb 52 persones al seu servei. Ha saludat tots els residents i ha mantingut una xerrada amb ells, animant-los a l’esperança, a superar els remordiments de la vida i a mantenir l’esperança i la fe en aquests moments durs de la pròpia vellesa. Ha donat a tos la benedicció i ha pogut saludar els treballadors del Centre.

Després s’ha dirigit a l’Església parroquial de St. Esteve, on ha presidit l’Eucaristia ferial. Amb ell han concelebrat tots els preveres de la Parròquia. En aquesta celebració han pregat per les vocacions sacerdotals, a la vida consagrada i a la vida laïcal compromesa ja que aquest dia tot el Bisbat d’Urgell té assignada la Jornada de pregària per les vocacions dins la Cadena ininterrompuda d’oració que promouen els Delegats diocesans de Pastoral vocacional de les Diòcesis de Catalunya.

I al vespre ha presidit el sopar celebrat a l’Andorra Park Hotel d’Andorra la Vella, per recaptar fons de cara a evitar la celguesa i mantenir dispensaris en diverses parts del món, i que organitzava la Fundació sense ànim de lucre “Ulls del món” promoguda pel Sr. Rafael Ribó -Síndic de greuges de Catalunya i President dels ombudsmen d’Europa- i el Dr. Borja Corcóstegui, oftalmòleg, i ha dirigit unes paraules de clausura de l’acte als assistents, destacant la grandesa d’aquest acte de solidaritat i com ens acosta a l’acte creador de Déu, que ens obre els ulls a la vida i després a l’eternitat, glossant el Cant espiritual del poeta Joan Maragall.