Visita Pastoral a Andorra la Vella: Hospital, Eucaristia a Sta. Maria del fener i Assemblea parroquial

Diumenge dia 8 de novembre, el Bisbe d’Urgell i Copríncep ha continuat la seva Visita Pastoral. A causa del tràgic accident del dia anterior dissabte al Pont dels Dos Valires, de La Massana, on han mort cinc treballadors i sis han quedat greument ferits i hospitalitzats, el Sr. Bisbe ha mantingut contactes freqüents amb el Govern andorrà per interessar-se per la situació dels accidentats, i al migdia del diumenge ha passat visita als ferits ingressats a l’Hospital Ntra. Sra. de Meritxell d’Andorra. Anava acompanyat pel Cap de Govern M.I. Sr. Jaume Bartumeu, el Síndic M.I. Sr. Josep Dallerès, la Ministra de Sanitat M.I. Sra. Cristina Rodríguez i l’Ambaixador de Portugal Excm. Sr. Mário Damas Nunes. També han estat presents el Secretari de la Mitra, Joan Massa i la Cap de Gabinet del Govern d’Andorra, Marian Sanchiz. El Sr. Bisbe i Copríncep en nom del Poble Andorrà ha fet arribar el seu condol a les famílies dels 5 morts en aquest tràgic accident, dos dels quals són residents permanents a Andorra la Vella, i la seva pregària per ells. Així mateix ha comunicat que avui i aquests dies es pregarà a totes les Parròquies d’Andorra per les víctimes i els ferits. Igualment ha volgut estar ben a prop dels ferits hospitalitzats (cinc a Andorra i un a Barcelona) i els familiars que els acompanyen, transmetent-los el seu suport en aquests moments de gran sofriment. Durant la roda de premsa posterior a la visita, ha fet públic que el Sant Pare Benet XVI ha enviat un sentit missatge de condol i d’esperança al poble Andorrà i a tots els afectats, amb les seves pregàries pels difunts, pels ferits i els seus familiars.

A la tarda ha presidit l’Eucaristia dominical a l’església de Santa Maria del Fener, i amb ell han concelebrat Mn. Ramon Sàrries l’Arxiprest, i el P. Anto Pallikunnen, actualment encarregat com a Vicari de l’Església del Fener. A l’homilia ha remarcat el valor de l’autenticitat del mateix Jesús, que ens reclama a tots, allunyant-nos del fariseisme i la superficialitat, i la proposta del valor de la donació geenrosa, a imitació de la vídua pobra de ‘Evangeli i la viída de Sarepta, que h donen tot, confiant només en Déu. Són imatge de la comunitat cristiana que ha de doanr tota la vida, com els màrtirs, perquè el seu testimoni esdevingui lluminós i creïble en un món que tot ho mesura per la rendibilitat.

Posteriorment als locals de la Casa de l’Església al Fener ha tingut lloc una Assemblea Parròquial on els diversos grups parroquials i arxiprestals han exposat el seu treball i accions pastorals: El Consell Pastoral, els Catequistes, l’Hospitalitat de la M. de Déu de Lourdes, Càritas Parroquial, Mans Unides, Vida Creixent, els professors de Religió Catòlica en les escoles públiques, els acollidors de les parelles que es volen casar, la Comunitat de catòlics Filipins, el Grup Parroquial de Pregària, els col•laboradors de la litúrgia i els dos grups de Joves.

El Sr. Bisbe ha valorat molt tot l’esforç que es va duent a terme perquè l’Església sigui ben present al Principat, i a tots ha exhortat a dur una vida plena d’autenticitat i de servei, amb amor dels uns pels altres, i remarcant sobretot quatre aspectes: 1. Cuidar l’espiritualitat i la vida de fe; 2. estimar i posar esforços per la família i la vida; 3. No deixar de ser solidaris i `romoure la compartició dels béns; i 4. Ser testimonis d’esperança i de vida nova en la societat secularitzada en què vivim.

esglesiacatequesiscomuni-filipinsc_ritas_andlector_9516mans_unidesofertori9522pre-matrimonialsprofreligio