III Jornades de formació de Catequistes organitzades pel SIC

Un bon grup de catequistes del Bisbat d’Urgell ha participat a les III Jornades de Formació de Catequistes sota el títol “Les tasques pròpies de la Catequesi per a la trobada amb Jesús” que han tingut lloc a Santa Susanna (El Maresme) els dies 6, 7 i 8 de novembre.

El Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) ha organitzat aquests dies de formació amb la finalitat de treballar les dimensions que tota catequesi ha de tenir present: conèixer, celebrar, viure i pregar el misteri de Crist.

El Sr. Bisbe de Tortosa, President del SIC, Mons. Xavier Salinas, presentà les Jornades i Mn. Xavier Morlans féu una Ponència-happening sobre l’adhesió personal a Jesucrist. Durant aquestes jornades els diversos delegats diocesans de Catequesi exposaren les diferents tasques de la Catequesi. Mn. Antoni Elvira, delegat d’Urgell, dictà la seva ponència sobre “Una catequesi per a viure la litúrgia“.

El P. Emilio Alberich SDB, professor emèrit de la Pontifícia Universitat Salesiana de Roma i President de l’Associació Espanyola de Catequetes (AECA) fou l’encarregat de fer la síntesi de totes les ponències i exposà de forma magistral “Com integrar el conjunt de tasques en el procés catequètic“.

A les jornades hi ha hagut espais per a compartir també la fe: moments de pregària i la celebració de l’Eucaristia que presidí el Sr. Bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, a la parròquia de Malgrat de Mar.

També hi ha estat present la vessant cultural-lúdica amb la brillant interpretació de música Gospel a càrrec del grup “Gospel Viu!“.

img_1168img_1174img_1177dsc04150