Visita a la Diòcesi d’Urgell del Sr. Nunci Apostòlic Mons. Renzo Fratini

El nou Nunci de Sa Santedat el Papa Benet XVI a Andorra i Espanya, Mons. Renzo Fratini, Arquebisbe de Botriana, ha dedicat els dies 10 i 11 de desembre a una primera Visita a la Diòcesi d’Urgell, amb motiu de la presentació al Copríncep episcopal d’Andorra, de les Cartes Credencials que l’acrediten com Ambaixador plenipotenciari i Nunci Aposòlic davant el Principat d’Andorra. Anava acompanyat pel Conseller segon de la Nunciatura Mons. Stefano De Paulis.

Va arribar al Bisbat acompanyat pel Secretari Sr. Joan Massa, i va residir al Palau episcopal de La Seu d’Urgell, presentant primer de tot les Cartes en una solemne cerimònia al Saló del Tron del Palau, davant el Copríncep episcopal, que estava acompanyat pel Ministre d’Afers Estrengers M.I. Sr. Xavier Espot i pel Representant del Copríncep episcopal M.I. Mn. Nemesi Marquès.

En sortir va realitzar unes declaracions a la premsa destacant les bones relacions entre la Santa Seu i el Principat d’Andorra, ara que tot just fa un any de la ratificació del Tractat i publicació al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra. Seguidament tingué lloc un dinar oficial al qual s’afegiren l’Excm. Sr. Ambaixador davant la Santa Seu Sr. Antoni Morell i la Directora general Sra. Eva Descarrega.

A la tarda del dia 10 el Sr. Nunci va ser rebut a la Seu del Govern a Andorra la Vella pel M.I. Sr. Cap de Govern Jaume Bartumeu, i posteriorment pel Ministre i l’Ambaixador davant la Santa Seu.

Al vespre del dia 10 el Sr. Bisbe va convidar el Sr. Nunci a un sopar amb el Consell Episcopal, els seus Serveis a Andorra i el Degà del Capítol Catedral i l’Arxiprest i Rector de la Parròquia de St. Ot de La Seu d’Urgell.

L’endemà dia 11 de desembre al matí, el Sr. Nunci va presidir l’Eucaristia a la Residència d’avis de St. Josep de La Seu, que van concelebrar el Sr. Bisbe, el sacerdots del Consell episcopal i Mn. Rossend Roca, al final de la qual impartí la Benedicció del Papa a la Diòcesi d’Urgell i al Principat d’Andorra, implorada pel Sr. Bisbe. Després en un esmorzar de germanor pogué saludar els avis i les Germanetes dels Ancians Desemparats.

Aquell matí visità detingudament el Conjunt Catedralici de La Seu: Catedral, Claustre, St. Miquel i el Museu Diocesà, acompanyat pel Degà del Capítol Mn. Antoni Cagigós, i el futur Arxiu de documents a l’església dels Dolors. El Sr. Nunci admirà la bellesa del romànic català, la impressionant Catedral i el seu claustre, i valorà l’esforç de la Diòcesi d’Urgell per mantenir acuradament el seu Patrimoni religiós artístic i cultural.

Després, ja de camí cap a Lleida, el Sr. Nunci acompanyat pel Sr. Bisbe visitaren el Santuari del Sant Crist de Balaguer, on foren rebuts pel Capellà Custodi del Santuari Mn. Pau Vidal i el Rector i Arxiprest Mn. Ramon Solé, els quals l’acompanyeren fins a pregar devotament davant la miraculosa imatge del Sant Crist de Balaguer, saludà la Comunitat de les Religioses Clarisses que el custodien des de tants segles, i impartí des del Cambril la benedicció a la ciutat i a la Diòcesi. Posteriorment en un dinar de comiat, coincidí amb l’equip de Càritas Diocesana i amb l’equip Directiu de l’Escola catòlica de les Religioses Carmelites de la Caritat Vedruna, als quals també saludà.

Finalment amb tren des de Lleida, retornà a Madrid, expressant la seva satisfacció per l’acolliment rebut i la breu però intensa Visita realitzada, l’oportunitat de trobar els Autoritats Andorranes, i poder rebre una major informació sobre Andorra, Urgell i Catalunya.

Encomanem des d’Urgell la important missió que ha de dur a terme el Sr. Nunci Mons. Renzo Fratini per col•laborar a estrènyer els llaços de la comunió entre les Esglésies d’Espanya i Andorra amb la Seu Apostòlcia, i representar el Sant Pare entre nosaltres.