XXIV Jornada Catalana de Pastoral de la Salut

Casal Borja

El dissabte dia 20 d’octubre es va celebrar al Casal Borja de Sant Cugat del Vallès, la 24ª Jornada Interdiocesana de Pastoral de la Salut. El lema d’enguany ha estat sobre la figura del Bon Samarità: “Fer el bé a aquell qui pateix i fer el bé des de el propi sofriment” “Ves i fes tu el mateix” (Lc 17,19).

Aquest és el segon any que la Pastoral de la Salut segueix el tema que proposa el Consell Pontifici per a la Pastoral de la Salut, unificant el treball de les diverses associacions i organismes que des de la fe treballen per als malalts. Es proposa treballar la paràbola del Bon Samarità com a gran icona bíblica de l’acompanyament. En l’inici de l’Any de la Fe i dins la Nova Evangelització, el treball de la jornada ha servit per renovar la vocació d’atendre aquells que pateixen en el cos i en l’ànima.

A les 10 h, Mons. Salvador Cristau, Bisbe Auxiliar de Terrassa i Responsable de Pastoral de la Salut de la Conferència Episcopal Tarraconense, ha donat la benvinguda als participants i ha subratllat el sentit de les jornades d’enguany. A continuació, ha tingut lloc la conferència del Dr. Arnaldo Pangrazzi, religiós camil, doctor en Teologia, de l’Institut Internacional de Teologia Pastoral Sanitària de Roma, capellà d’hospitals al Estats Units i a Roma i professor del Camilianum a Roma, que ha tractat sobre: “Tras las huellas del buen samaritano: orientaciones pastorales”.

A la tarda, han tingut lloc diverses comunicacions sobre l’acompanyament de les persones marginades. En concret, han presentat la seva experiència la Sra. Rosa Casamartina i Mn. Eduardo Ocio, diaca permanent, que treballen als Drapaires d’Emaus de Sabadell, el Dr. Orrit, gerent del Centre Sant Benito Menni de Sant Boi de Llobregat, i la Gna Teresa Losada, Franciscana Missionera de Maria.

La Jornada ha culminat amb la celebració de l’Eucaristia a les 19 h, presidida per Mons. Salvador Cristau.