Acte d’inauguració del curs al Seminari Major Interdiocesà

cimg5106

El dia 4 d’octubre, festa de St. Francesc d’Assís, l’Arquebisbe metropolità de Tarragona Mons. Jaume Pujol va inaugurar el Curs del Seminari Major Interdiocesà del carrer Casp, 49 de Barcelona. Estava acompanyat per la totalitat dels Bisbes sufraganis que s’agrupen per a la formació dels seus candidats al ministeri sacerdotal, i entre ells l’Arquebisbe d’Urgell, així com els Rectors dels Seminaris de Catalunya, el Vicedegà de la Facultat de Teologia i els seminaristes.

Amb el rés de Vespres i un sopar de germanor, amb parlaments a les postres del Rector Mn. Norbert Miracle i de l’arquebisbe de Tarragona, va iniciar-se oficialment el curs 2012-2013, que festejarà cap a finals de curs el 25è. aniversari de la fundació del Seminari per l’arquebisbe Ramon Torrella el 1987. Hi haurà celebracions diverses durant el curs.

Es va insistir en tot moment en la vivència dins el Seminari de l’Any de la fe, amb l’acollida del missatge de l’exhortació que recentment feia el Papa Benet XVI als seminaristes del Líban.

El Seminari d’Urgell compta aquest any amb 10 seminaristes, un dels quals ja acaba el període de formació i serà ordenat de prevere el proper dia 12 d’octubre, set cursen estudis filosòfics i teològics, i de litúrgia, i resideixen al Seminari Major Interdiocesà, un està acompanyant la família i un que cursarà 3er. d’ESO, intern durant la setmana al Seminari de Barcelona.

cimg5115cimg5122