Confirmacions a l’Arxiprestat de la Vall d’Aran

_dsf1698rectificada

Dissabte 29 de setembre, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va administrar el sagrament de la Confirmació a 31 adolescents i joves a l’església parroquial de St. Miquel de Vielha, durant la celebració de l’Eucaristia de la festa del Patró de la Parròquia. Estava acompanyat dels preveres de la Vall d’Aran, Mn. Pere Balagué, Rector i Arxiprest, Mn. Lluís Eduard Salinas, Mn. Jusèp Amiell i del Secretari general Mn. David Codina. Hi foren presents el Magnf. Sr. Síndic, l’Alcalde de Vielha, la representant de la Fundació Endesa i altres Autoritats, amb una gran assemblea de fidels de tots els pobles de la Vall.

A l’inici de la celebració l’Arquebisbe féu notar que en aquest dia s’inaugurava oficialment la restauració de la il·luminació interior del temple parroquial, després que hagués estat pintat de bell nou. També va demanar que es pregués pels difunts i damnificats de les inundacions d’aquella nit passada a Múrcia i Màlaga.

A la seva homilia tot comentant les lectures del diumenge va exhortar confirmands a viure la seva fe amb joia i radicalitat, donant-ne sempre testimoni d’una forma valenta i decidida sense avergonyir-se’n, gràcies a l’impuls de l’Esperit Sant que rebien. En el dia de la festa patronal de St. Miquel arcàngel, els demanà que fossin lluitadors contra el mal, com ell, i que sempre estiguessin disposats a defensar la fe que professaven, com a deixebles del Crist. També va animar els pares i padrins a acompanyar el camí de fe dels joves confirmats i a tota la comunitat que es prepari per a viure amb intensitat l’Any de la Fe que el Sant Pare Benet XVI ha convocat per a l’any 2012 fins al novembre de 2013.

Al final de la missa, la Parròquia obsequià els joves amb un exemplar del llibre del Nou Testament i els Salms, que ha traduït a l’aranès Mn. Jusèp Amiell. L’arquebisbe féu esment que aquella edició ampliada amb els Salms, eren ells els qui primer la tenien. I felicità Mn. Amiell per aquesta obra de traducció que fa arribar la Paraula de Déu a la llengua aranesa, i l’assemblea li dedicà un fort aplaudiment com a reconeixença.

_dsf1811rectificada_dsf1766rectificada_1_dsf1698rectificada_dsf1682rectificada_dsf1657rectificada