Lliurament de la Medalla d’Honor del Parlament a Càritas Catalunya

Foto: Parlament de Catalunya

El dia 10 de setembre el Parlament de Catalunya va lliurar la medalla d’honor de la institució, en la categoria d’or, a Càritas Catalunya i a Òmnium Cultural, en el marc de les celebracions de la Diada Nacional de Catalunya. L’acte fou presidit pels M.H. Srs. Núria de Gispert, Presidenta del Parlament de Catalunya i Artur Mas, President de la Generalitat de Catalunya.

Càritas Diocesana d’Urgell s’hi féu present en la persona del Sr. Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives; el Director de Càritas Diocesana d’Urgell, Sr. Josep Casanova, i el Delegat Episcopal, Mn. Jaume Mayoral.

El passat mes de juliol la Mesa del Parlament va acordar per unanimitat atorgar la medalla d’honor a Càritas Catalunya “òrgan que, del 1992 ençà, coordina l’actuació de totes les Càritas diocesanes catalanes, i recull i actualitza els impulsos de justícia social que han caracteritzat Càritas des dels anys quaranta del segle passat, sempre al peu del carrer i lluitant contra la pobresa i per la reinserció social de persones i col·lectius marginats”.

L’Excm. Sr. Eugeni Gay glossà la trajectòria de l’entitat de Càritas Catalunya i en destacà el paper històric al costat dels més desafavorits i en la lluita per situar les persones en el centre de l’interès polític i social.
La medalla fou lliurada al Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, bisbe encarregat per la Conferència Episcopal Tarraconense dels àmbits de pastoral social, i a la Presidenta de Càritas, Sra. Carme Borbonès. El Sr. Cardenal afirmà que el guardó és el “”reconeixement al treball” de l’entitat i de totes les Càritas diocesanes, que ha explicat que són “sinònim d’apropament i acolliment a les persones necessitades perquè l’ajuda sigui innecessària més endavant”. A més, ha recordat que Càritas “atén els més necessitats a peu de carrer”, i a l’últim ha raonat que la crisi és el fruit “d’una política econòmica de mercat allunyada dels principis ètics”.tat dels més desafavorits i en la lluita per situar les persones en el centre de l’interès polític i social.

La Sra. Borbonès demanà “cercar un nou paradigma econòmic” perquè “la persona sigui el centre i no ho segueixin essent els mercats”, i assegurà que la medalla empeny l’entitat a continuar treballant per “una Catalunya més cohesionada i més solidària, on totes les persones trobin sempre una mà amiga”. També demanà a les administracions i els ciutadans “de bona voluntat” que treballin per “tractar de trobar noves respostes a la greu situació econòmica, laboral i social”.

A l’acte hi ha assistit nombrosos representants dels àmbits polític, econòmic, social i cultural de Catalunya.

Foto: Parlament de Catalunya