Visita Pastoral (4).- Sta. Maria del Fener i Consell Parroquial ampliat

Diumenge dia 6 de novembre l’arquebisbe d’Urgell continuà la seva Visita Pastoral a Andorra la Vella, celebrant l’Eucaristia a l’església de Santa Maria del Fener i presidint la reunió del Consell Parroquial ampliat.

A la seva arribada fou rebut pels Hbles. Srs. Cònsols, que assistiren a la missa, Sra. Conxita Marsol i Marc Grau, i per l’Arxiprest i Rector Mn. Ramon Sàrries. L’eucaristia fou concelebrada per l’Arxiprest, Mn. Anto Pallikunnen, Mn. Xavier Esplandiu i Mn. Blai Fortuny. El grup de cantors de la Comunitat Filipina animà el cant de la celebració com ja fa normalment en aquesta missa de la tarda dels diumenges, i que a vegades acull també la comunitat portuguesa.

L’Arquebisbe destacà els motius fonamentals de la Visita pastoral, animar la Comunitat cristiana en la seva fe i esperança, i conèixer més de prop el moment que està vivint tota la parròquia, i les institucions de la ciutat capital del Principat d’Andorra. Comentà la Paraula d’aquell diumenge sobre la resurrecció i la vida eterna que esperem, i destacà que calia mirar enllà com a catòlics que tenim una immensa família de creients, i que ens n’hem de sentir joiosos, i alhora que mirem al món amb mirada llarga, per descobrir-hi les necessitats i carències, i actuar amb esperança i esperit de sacrifici, tenint present la vida eterna.

Acaba la missa saludà la comunitat filipina assistent, i a la Casa de l’Església va tenir lloc una reunió del Consell Pastoral Parroquial, ampliat, a manera d’una senzilla assemblea parroquial. Intervingueren els diferents grups i activitats parroquials amb un breu informe:

• Josep Lluís Marquès informà sobre el mateix Consell Pastoral amb la seva estructura i les seves reunions.
  • Jordi Macià sobre Càritas parroquial, que ajuda 110 famílies amb un pressupost de 22.600 euros anuals. En col·laboració amb la Càritas Nacional Andorrana que també té la seva seu a Andorra la Vella.
  • Carme Santallúcia explicà el que treballen al grup de litúrgia.
  • Teresa Cabanas sobre la Catequesi: tenen 3 ò 4 grups cada dia de la setmana, amb 80 nois de 1er., i 80 de 2on, que baixen a 40 per al 3er. curs i uns 40 per ala confirmació. Són 22 catequistes, més un grup d’adults que estan estudiant el Youcat.
  • Helena Obiols parlà en nom dels 5 professors de religió a les Escoles. Arriben a tenir uan demanda de 75% d’alumnat  a l’escola espanyola, i 60 % a l’Andorrana, sempre de Primària, que baixa dràsticament pel que fa a la Secundària.
  • M. Carme Ribes féu l’aportació de Vida Creixent, que tenen 3 grups a Andorra, dels 16 que hi ha al Bisbat, amb uns 42 membres participatius.
  • Dolors Piqué informà sobre el Grup de Pregària dels dijous a la tarda, on aprenen a pregar amb el cor per les diverses intencions. Aquest dia s’esqueia la Pregària per les vocacions, dins la Cadena de pregària, i així es féu a l’hora del comiat.
  • Pere Baró explicà el grup de joves “Queda’t amb nosaltres”, que iniciat fa uns anys perdura i s’ha anat renovant. Agafa joves de 12 a 16 anys cada quinze dies, amb visites i voluntariat, i altres activitats a més de les reunions de grup.
  • Cristian Martínez i Laia García, jove matrimoni, exposaren la preparació al matrimoni el consiliari de la qual és Mn. Josep M. Solé. Volen mostrar amb joia la fe cristiana a les parelles que es preparen per casar-se.
  • Victòria Cobo explica a l’Arquebisbe l’actual experiència de la Missa jove, en col·laboració amb el grup de catequistes. És el dissabte un cop al mes a les 19,30 h. amb cançons i homilia adequada.
  • Mn. Ramon Sàrries, en absència de Mercè Closa, exposà l’activitat que du a terme al llarg de l’any l’Hospitalitat de la M. de Déu de Lourdes, a més del pelegrinatge anual amb la Diòcesi.

L’Arquebisbe recollí el treball que  es va realitzant i animà a continuar amb fe i esperança el treball pastoral, en comunió amb els preveres i al servei de tota la Parròquia i la Ciutat.

Va recordar el que en l’anterior Visita els va suggerir al final, i que té vigència: cura de la vida espiritual, enfortiment de la família i la protecció de la vida, solidaritat, amb gratuïtat, i testimoniatge fervorós de la fe.

I ara suggerí que fossin una Església evangelitzadora, en sortida, i que acompanya. Un hospital de campanya que atén i guareix, que dóna esperança i dignitat a les persones. Aportem el nostre gran tresor que és la persona de Jesucrist, el Salvador del món. I sobretot tenir molta joia de ser cristià. El do de la vida i el do de la fe són els dos grans dons rebuts, que hem de fer fructificar amb amor al pare misericordiós, i amb obres bones i solidàries, obres de caritat, amor i misericòrdia. I destacà el valor del testimoniatge senzill de la nostra fe, que Déu farà servir per cridar-ne d’altres.

I s’obrí un breu diàleg.

Amb la pregària final posant una intenció per les vocacions i el jubileu de la misericòrdia envers els empresonats, es clogué aquesta joiosa reunió que va enfortir els lligams de caritat amb el bisbe i entre els fidels.