Visita a Alòs de Balaguer i inauguració de les restauracions al temple: teulada, imatge de Sta. Anna i rellotge

El dia 23 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell va visitar pastoralment Alòs de Balaguer i va presidir la celebració de l’Eucaristia amb la qual s’inaugurava la restauració de la teulada del temple parroquial així com la bella imatge de Sta. Anna del segle XVII i la maquinària del rellotge del campanar. A la seva arribada fou rebut per molts fidels i vilatans, pel Rector de la Parròquia de St. Feliu, Mn. Antoni Pich, i pel Rector d’Artesa de Segre Mn. Antoni Ballester, i per l’Il·lm. Sr. Alcalde de la vila, Lluís Soldevila i Cuadrat, i pels Regidors, per l’Alcalde d’Artesa de Segre Mingo Sabanés Porta i Alcaldes de molts pobles veïns, així com el Diputat de la Diputació de Lleida i Alcalde de Penelles Eloi Bergós, representant del President de la Diputació.

Pujaren visitant les cases del poble, i tingué lloc l’Eucaristia dins la qual es donava gràcies per aquestes restauracions i obres realitzades. La Parròquia oferí al Sr. Arquebisbe una mitra en record de la seva estada a Alòs de Balaguer. A l’inici rebé una benvinguda del Rector, i després a l’homilia l’Arquebisbe remarcà el goig de poder estar a prop dels pobles petits de la Diòcesi, animant la fe dels creients i enfortint els lligams de diàleg i cooperació amb les Autoritats i els ciutadans. Valorà la pregària i sobretot la dimensió més cristiana de l’oració, adreçada al Pare de tots, i com a germans. Demanà esforç per vèncer la por davant el terrorisme i els atacs indiscriminats soferts en aquestes darreres setmanes, i valorà la família com a nucli essencial i bàsic de les relacions humanes. Acabà dient que hem estat creats pel Déu-Amor misericordiós, i només quan estimem som de veritat i ens realitzem en la felicitat que consisteix a estimar i ser estimats, a semblança de Déu.

Al final de la missa també l’Alcalde i el Diputat expressaren la seva valoració d’aquest acte, remarcant la bona cooperació entre poble, Diputació i Bisbat per dur endavant la restauració del temple parroquial.

En acabar es feren una foto de família totes les Autoritats presents i l’Arquebisbe pogué comprovar la restauració de la maquinària del rellotge en funcionament, i la bella imatge de Sta. Anna amb Maria i l’Infant Jesús. Posteriorment tots anaren al local social del poble on fou servit un refrigeri, i l’Arquebisbe pogué departir amb grans i infants de tot el poble.