V Aplec de sant Josepmaria a Sant Julià de Lòria

Una trentena de joves d’entitats de Lleida, València, Igualada i Barcelona van caminar durant tes dies pels camins que va trepitjar sant Josepmaria el 1937 fins arribar a l’esplanada on es va celebrar el V Aplec de sant Josepmaria a Sant Julià de Lòria.

Més de trenta joves de Lleida, València, Igualada i Barcelona van arribar el dissabte a quarts d’una del migdia a uns camps propers a la Borda del Gastó, en el camí del Mas d’Alins, des d’on es divisa la vall de Sant Julià de Lòria, a Andorra. Estaven cansats, portaven tres dies caminant pels paratges que el 1937 van trepitjar un grup de persones entre les que hi havia sant Josepmaria, el recorregut conegut com el Pas dels Pirineus que l’Associació d’Amics del camí de Pallerols de Rialb a Andorra treballa per recuperar.

Allà es van ajuntar amb unes 230 persones vingudes de diversos indrets, alguns caminant des d’Argolell, i la majoria amb cotxe des de diversos llocs. I tots plegats, en un ambient familiar, van celebrar una Eucaristia presidida per l’arxiprest d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries, i concelebrada per Mn. Pepe Chisvert, rector de Sant Julià de Lòria, Mn. Pere Pascual; Mn Javier Santos (València); Mn. Constantino Anchel (Pamplona) i Mn. Juan Pedro Alanís (Mèxic-Pamplona). Hi eren presents el Ministre de Salut d’Andorra Carles Álvarez Marfany, els Cònsols Major i Menor de Sant Julià, Srs. Josep Miquel Vila i Julià Call Reig i altres Consellers, juntament amb els membres de l’associació del Camí de Pallerols a Andorra.

Després hi va haver l’arrossada, una demostració d’instruments de vent, una volada d’estels i una exhibició de parapent, que van fer els de Parapent Organyà.

Podeu veure totes les fotos clicant als laterals de la imatge següent: