Trobada Interdiocesana de Vida Creixent a Montserrat

El dimecres dia 9 de maig, pelegrins del Moviment Vida Creixent del Bisbat d’Urgell i Andorra anaven de camí cap a Montserrat amb dos autocars, un del Pallars Jussà (Tremp, La Pobla de Segur i Isona) i l’altre des d’Andorra passant per La Seu, Organyà, Oliana, i Guissona. I, anant-hi també membres de V.C. de Puigcerdà, Balaguer i Bellvís amb els seus propis vehicles. Tots fent bona representació del nostre Bisbat. Arribant plens de goig cap a la Basílica de Montserrat amb els seus identificadors vermells penjats prop del cor i amb la guia del pelegrí “ Sota la vostra protecció” sentint-se feliços de retornar una vegada més a Montserrat.

En arribar es reunien en assemblea de pregària a la Basílica de la Mare de Déu de Montserrat conjuntament amb un bon nombre de membres de Girona, Solsona, Lleida i Tarragona. Cinc bisbats essent uns 500 pelegrins recercant la joia espiritual que brolla d’estar als peus de Maria i el Nen  Jesús i embolcallats per l’estona de pregària i Cant de la Salve i el Virolai per l’escolania del Santuari.

Després de l’àpat de germanor compartit amb el nostre president interdiocesà Sergi Òliba, Mn. Xavier Morató i diaca Mn. Pere Arribas en què s’havia participat de la joia de l’amistat conjuntament amb la presència del president de V.A. de Madrid Álvaro Medina i la seva muller. A la tarda se celebrava l’eucaristia presidida pel Pare Abat de Montserrat P. Josep Maria Soler i Canals,  amb els  arxiprestos, preveres/consiliaris i diaques dels Bisbats presents. El Pare Abat a l’Homilia feia referencia a la importància de l’espiritualitat de la gent gran i ser un referent per a la societat.

Arribada l’hora del comiat a la Mare de Déu, es cantà l’Himne de Vida Creixent i el “Rosa d’abril, morena de la serra, de Montserrat estel, il·lumineu la catalana terra, guieu-nos cap al cel”.