Trobada i reunió dels Arxiprestats Noguera i Urgell Mitjà

EL dilluns 6 d’octubre, els arxiprestats que formen la Circumscripció 2 es van aplegar al Santuari del Sant Crist de Balaguer convocats pels respectius arxiprestos, Mn. Joan Pujol, arxiprest de Noguera i Mn. Ramon Balagué, arxiprest de l’Urgell Mitjà. Hi van participar la majoria dels preveres que atenen les parròquies dels dos arxiprestats. Després de la benvinguda es va fer una estona de pregària amb el res de les Laudes i la meditació de dos textos d’espiritualitat, un de Sant Basili el Gran «Sermo ob sacerdotum instructionem» i l’altre del bisbe emèrit de Girona, Mons. Jaume Camprodon «Contemplatius i generosos«.
Tot seguit els vint-i-tres preveres van treballar repartits en tres grups, tres grans qüestions de la pastoral de les parròquies: experiències de catequesi i formació d’adults als nostres arxiprestats; pastoral familiar. Suggeriments pel curs 2014-2015 a treballar conjuntament; i atenció pastoral als pobles petits.

Una posada en comú va obrir un ric diàleg, amb moltes aportacions i propostes per poder compartir i treballar, copsant la realitat pastoral de la zona sud del Bisbat. Es va fer un resum per poder fer arribar, en forma d’acta, al nostre Arquebisbe, i poder servir per la tasca evangelitzadora a la diòcesi urgel·litana.
Abans d’acabar la reunió, la parròquia de Guissona ens va presentar l’enquesta «...anem a les arrels» (2014), una presentació a càrrec del Sr. Enric Sàrries, un dels coordinadors de l’enquesta i membre del Consell Parroquial de Guissona. També es va fer una roda per saber les parròquies que editen full parroquial i tenen una web informativa.
Amb un torn obert de precs i preguntes es va acabar la reunió. Abans de compartir un fraternal dinar al mateix Santuari, es va resar l’Angelus.

img-20141006-wa0021img-20141006-wa0022