Trobada formativa per als laics i religiosos que col·laboren en la cura pastoral de les comunitats parroquials

Una setantena de laics i laiques amb algunes religioses a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer van dedicar la jornada del dia 6 de maig a l’aprofundiment de la vocació a servir l’Església des de la participació en l’exercici de la cura pastoral (can. 517,2) i altres serveis a les comunitats parroquials. Molts eren provinents de l’Escola diocesana de Formació Permanent del Bisbat i d’altre eren ja responsables d’alguns serveis i col·laboren estretament amb els preveres i diaques en alguns Arxiprestats del Bisbat d’Urgell.

Mn Xavier Parés, delegat diocesà de Pastoral sacramental i litúrgia, va presentar una àmplia reflexió sobre els ministeris laïcals no instituïts i el valor de la crida que el Bisbe diocesà fa amb els seus preveres, a cooperar en el servei litúrgic, sobretot, i també en d’altres cooperacions en les activitats pastorals parroquials i arxiprestals.

Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal de Pastoral, i l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives van concretar a la Diòcesi d’Urgell, segons l’ensenyament recent de l’Església, la vocació i missió dels fidels laics enmig del món i la seva participació en l’exercici de la cura pastoral, en els diversos camps i segons les necessitats existents.

La jornada va començar amb la pregària de Laudes i es clogué la reflexió amb un llarg diàleg dels assistents i finalment amb un dinar de germanor.