Trobada de Delegats Diocesans de Pastoral Vocacional a Madrid

Els dies 11 al 13 d’abril va tenir lloc a Madrid la Trobada espanyola anual de Delegats Diocesans de Pastoral Vocacional, organitzada per la Comissió episcopal de Seminaris i Universitats. Va ser presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives i pel Vocal de la Comissió Mons. Eusebio Hernández Sola, Bisbe de Tarazona, amb el Director del Secretariat, Rv. Mn. Sergio Requena.
Les ponències centrals van anar a càrrec del prof. Dr. Mario Óscar Llanos SDB, sacerdot salesià, Degà de la Facultat de Ciències de l’Educació a la Universitat Pontifícia Salesiana de Roma sobre “Acompanyar els joves en el seu camí vocacional”. Va exposar en tres aportacions seguides de diàleg la seva visió de la Vocació, en tres passos: descobrir, animar i acompanyar.
I en el solc del proper Sínode dels Joves, van aprofundir amb el Rv. Raúl Tinajero del Departament de Joves de la CEE i el Rv. Sergio Requena sobre “La Pastoral juvenil, avui, en camí amb el Sínode”.
També van projectar un pas privat del film-documental holandès “L’illa dels monjos”, amb diàleg amb la Productora. I sobre “Cine, música i arts plàstiques i comunicatives” van dur a terme una Taula rodona amb experiències amb tres M. Mar Camargo, David Santafe i Lucía González-Barandiarán.
Hi van participar 35 delegats i col.laboradors, representants de 25 Diòcesis que ja es van citar per al proper mes de febrer de 2019 a Madrid. Per Urgell hi va assistir Mn. Alfons Velásquez, delegat diocesà.