Reunió ordinària del Consell de Presbiteri

Dilluns dia 20 de juny va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la sessió ordinària del Consell de Presbiteri de final de curs, presidia per l’Arquebisbe Joan-Enric on hi van assistir gairebé la totalitat dels Consellers. Després de la pregària inicial de l’Hora Menor, el Sr. Arquebisbe agraí la presència dels Consellers i féu un repàs de les principals informacions diocesanes.

Mn. Antoni Elvira, Vicari de Pastoral i Delegat diocesà de Catequesi, presentà als Consellers el nou Catecisme Testimonis del Senyor que ha estat implantat pels Bisbes de Catalunya la passada Pentecosta i que a partir del 1er. de setembre de 2016 serà el Catecisme oficial per a la iniciació a la vida cristiana dels nois i noies a partir dels 11 anys. Mn. Elvira oferí als Consellers una explicació detallada del nou Catecisme i dels materials pedagògics que l’acompanyaran.

Mn. David Codina informà sobre l’aplicació a la Diòcesi de la Llei 26/2015 del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència i les seves implicacions legals pel que fa als preveres, catequistes i monitors de lleure.

A continuació, el Delegat diocesà per als assumptes econòmics Sr. Carles Martín Neira, oferí als Consellers informació sobre diversos aspectes econòmics que afecten els preveres i les Parròquies.

Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, oferí als Consellers un detallat resum de les principals activitats que s’han realitzat a la Diòcesi fins ara, amb motiu de l’Any de la Misericòrdia, tot destacant-ne alguns trets positius que els preveres han pogut copsar: renovació de l’interès per rebre el sagrament de la reconciliació; acostament per discernir la situació matrimonial d’algunes parelles; pelegrinatges parroquials als temples jubilars de la Diòcesi; crida per part de les Parròquies dels Missioners de la misericòrdia d’Urgell, i preparació de bastants materials des de la nostra mateixa Diòcesi.

L’acte central de la jornada fou la celebració de l’Eucaristia al Seminari diocesà presidida per l’Arquebisbe i concelebrada per tots els sacerdots que conformen el Consell Presbiteral, que estreny els llaços de la unitat amb el vincle de la pau i la comunió sacerdotal.

Després de dinar al Seminari, els Consellers també reberen altres informacions: la propera edició de la Càtedra de Pensament Cristià a Sant Julià de Lòria (Principat d’Andorra) el dia 2 de juliol; l’ordenació presbiteral de Mn. Gabriel Casanovas el dia 3 de juliol, i les Jornades de Teologia programades per als dies 30 i 31 d’agost, entre d’altres.