Reunió del SIJ amb el cardenal Omella

El Secretariat Interdiocesà de Joventut, organisme format pels delegats i delegades de joventut de Catalunya i Mallorca, es va reunir el dilluns 26 de novembre a Barcelona, presidits pel bisbe Mons. Sergi Gordo.

Mons. Juan José Omella, Cardenal-Arquebisbe de Barcelona, va acceptar la invitació dels delegats i delegades per a presentar unes línies de reflexió a propòsit del Sínode de bisbes sobre joventut, del qual ell ha estat un dels pares sinodals.

La reflexió i el diàleg posterior foren molt positius, aclarint que no podem separar Església i joves, és  una mateixa realitat: Els joves són Església.

De la conversa en van sortir algunes idees clares: l’escolta i el deixar-se interpel·lar pels altres com a  clau de conversió, eliminar els prejudici i les mirades negatives, i parlar en llibertat i amor. Mons. Omella es va fer ressò del concepte sinodalitat, que convida a l’Església a caminar junta, a fer camí amb tots i totes, així com situar-nos més en una Església en sortida, missionera i menys autoreferencial. Per tant, el sínode ens vol apropar als deixebles d’Emmaús, i ens convida a acollir, escoltar, il·luminar i fer camí conjuntament.

Posteriorment, la reunió del SIJ va continuar amb els següents punts de  l’ordre del dia: la preparació de la jornada de formació per a acompanyants d’adolescents i joves, la trobada europea a Taizé, la JMJ a Panamà i altres temes.