Reunió del Consell Presbiteral d’Urgell

Dilluns dia 7 de novembre va tenir lloc la reunió ordinària del Consell de Presbiteri d’Urgell presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i a la qual hi van assistir pràcticament tots els Consellers. Era la darrera reunió de l’actual Consell de Presbiteri que fou nomenat el 2012 i que compleix els quatre anys de servei segons el que prescriuen els seus Estatuts. L’Arquebisbe ja va anunciar que seria renovat per eleccions aviat.

Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, va presentar als Consellers un resum dels temes tractats i debatuts al llarg dels 4 anys de funcionament del Consell, fent-ne una memòria agraïda. Els Consellers van aportar possibles iniciatives per millorar-ne la seva dinàmica de funcionament en el futur.

El tema central de la reunió fou la presentació per part del Delegat episcopal de Càritas Diocesana d’Urgell, Mn. Jaume Mayoral, del treball realitzat per part de Càritas d’Urgell en els darrers anys, valorant a partir de les propostes concretes del Pla pastoral diocesà 2014-2018, el que Càritas ha assolit i el que encara resta per fer. Els Consellers també aprofundiren en altres temes : el tancament de l’Any de la misericòrdia el proper diumenge dia 13 de novembre i els fruits espirituals que ha significat en el Poble de Déu; el nou curs 2016-2017 de l’Escola diocesana de formació permanent per a laics;  una proposta per a concentrar els arxius parroquials; la manera de celebrar el diumenge de la Paraula, que serà el primer diumenge d’Advent, entre d’altres.

Fou particularment significativa la celebració de l’Eucaristia a la S.E. Catedral Basílica de La Seu d’Urgell presidida per l’Arquebisbe i concelebrada pels Consellers on es pregà per les vocacions al ministeri ordenat i es tingueren presents els preveres difunts des de la darrera reunió.

Un dinar de germanor al Seminari diocesà, amb una llarga sobretaula amb diverses informacions diocesanes, clogué la tasca de l’actual Consell.