Reunió del Consell Pastoral Diocesà a La Seu d’Urgell

Dissabte dia 21 de juny a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell va tenir lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral de la Diòcesi d’Urgell presidida pel Sr. Arquebisbe Joan-Enric i pel Secretari del Consell, Sr. Adolf Tugues.
La sessió s’inicià amb la pregària de l’Hora Menor i amb la lectura i, posterior aprovació, de l’acta de la sessió anterior.
A continuació els Consellers reberen una sèrie d’informacions diocesanes per part de l’Arquebisbe.
Els dos punts centrals de l’ordre del dia foren la presentació d’uns objectius pastorals diocesans prioritaris de la Diòcesi en el futur a través de la relació presentada en Visita Ad Limina i que fou objecte de debat per part dels Consellers que enriquiren la ponència. A continuació, Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal per a l’acció pastoral i Director de l’Escola diocesana de Formació permanent del Bisbat d’Urgell presentà als Consellers l’avaluació del primer trienni de funcionament de l’Escola i el programa per al curs vinent. Cal subratllar com 17 alumnes han finalitzat els 3 anys de formació periòdica quinzenal. Va presentar també la proposta de realitzar per al futur el Curs bàsic formatiu de tres anys, i un altre curs d’aprofundiment sobre Espiritualitat o Formació bíblica.
Posteriorment reberen altres informacions diocesanes: la Càtedra de Pensament Cristià el proper dia 4 de juliol; l’ordenació presbiteral de Mn. Pere Morales, el dia 27 de juliol; les Jornades de Teologia els dies 28 i 29 d’agost; informacions des de Càritas diocesana, etc.
També els Consellers oferiren altres informacions des dels Arxiprestats i Delegacions.
Després del dinar al Seminari, van girar una visita guiada per les instal·lacions restaurades de l’edifici (sales, capella, etc.) i reberen informació del projecte d’actuació ja imminent en l’edifici del Seminari diocesà, al segon i tercer pis.
La pròxima reunió quedà fixada per al dissabte dia 22 de novembre.

img 9713