Reunió del Consell Pastoral Diocesà

Dissabte dia 31 d’octubre va tenir lloc a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la reunió del Consell Pastoral Diocesà d’Urgell presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Secretari del Consell, Sr. Adolf Tugues.

Els Consellers aprofundiren en la temàtica de la 4ª prioritat pastoral diocesana “La caritat sol·licita pels pobres i marginats” que fou presentada pel Vicari episcopal de pastoral Mn. Antoni Elvira, i a la qual seguí un diàleg enriquidor. Es valora que aquesta prioritat impregni tot el viure de la Diòcesi, institucions i persones.

A continuació, el Director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova, informà àmpliament els Consellers sobre l’empresa d’inserció laboral “Nougrapats” que Càritas Diocesana ha posat en marxa a la ciutat de La Seu d’Urgell i que pretén inserir al mercat laboral ordinari uns 15 treballadors en diverses línies de negoci com són la roba i el rebuig tèxtil que genera, el servei de neteja de roba i de locals per a particulars i entitats, serveis de recollida i transport per encàrrec i venda de diferents productes de segona mà amb la botiga online. La proposta del projecte de Nougrapats és la d’un model alternatiu d’economia social i solidària que aposta pels valors emergents com el consum responsable i la sostenibilitat ambiental. La missió de l’empresa d’inserció laboral és oferir oportunitats laborals reals a persones que es troben en risc d’exclusió, mitjançant una experiència real de treball i la millora professional, amb itineraris de formació personalitzats.

A continuació Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, oferí als Consellers una informació sobre l’Any de la Misericòrdia del 2016 que l’Església es disposa a iniciar el pròxim dia 8 de desembre convocat pel Papa Francesc i subratllà diverses maneres concretes per tal de viure’l.

Finalment, Mn. David Codina oferí una breu informació sobre el Motu Propio del Papa Francesc que ha provocat la reforma del procés de declaració de nul·litats matrimonials i la seva aplicació a Urgell.

Després de dinar tots junts al Seminari diocesà, la Sra. Mª del Carme Sorribes informà els Consellers sobre la setmana de cinema espiritual que es durà a terme al Principat d’Andorra i sobre la propera edició del festival musical per a adolescents i joves “Canòlich Music” que tindrà lloc els propers dies 20 al 22 de novembre.

Una visita guiada a la seu de l’empresa d’inserció laboral Nougrapats per part dels Consellers, acompanyats del gerent de l’empresa, Sr. Antoni Cadena, tancaren la jornada d’estudi i reflexió del Consell.