Reunió constitutiva del nou Consell Presbiteral d’Urgell

El dia 27 de febrer va tenir lloc a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer la reunió primera i constitutiva del nou Consell Presbiteral d’Urgell, que va sortir de les darreres eleccions de desembre-gener, amb 17 membres, i que va presidir l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives.

Després de l’oració inicial i de la salutació de l’Arquebisbe en què remarcà importància d’aquest òrgan consultiu de govern i de comunió volgut pel Concili Vaticà II, l’Arquebisbe rebé la presa de possessió dels nous membres. Posteriorment s’elegí el Secretariat, que estarà format per Mn. David Codina com a Secretari, i Mn. Gabriel Casanovas i Mn. Alfons Velásquez, com a secretaris adjunts.

Es féu un repàs a la temàtica tractada per l’anterior Consell Presbiteral en els seus darrers 4 anys i els nous Consellers suggeriren temàtiques que podrien ser objecte d’estudi en aquest quatrienni (2017-2021) que encetava el Consell. Posteriorment, foren designats a proposta de l’Arquebisbe el grup estable de Rectors Consultors previst pel Codi, que quedà format pels Mossens Uriel Álvarez, Antoni Ballester, Jaume Mayoral i Ramon Balagué.

El tema central de la jornada fou el de la crisi dels refugiats i la resposta que des de l’Església diocesana d’Urgell s’hi està donant a través d’una ponència que oferí el Delegat episcopal de Càritas diocesana d’Urgell, Mn. Jaume Mayoral. A partir del document de Càritas Catalunya “Accions de les Càritas diocesanes de Catalunya envers les persones refugiades”, Mn. Mayoral presentà l’ajuda que des de la Diòcesi s’ha ofert a aquest col·lectiu i féu una crida perquè els Consellers transmetessin a les parròquies la conscienciació sobre aquestes persones que ho han hagut d’abandonar tot, fugint de guerres i persecucions, en recerca d’una vida millor.

Els Consellers van rebre altres informacions com la Jornada interdiocesana de família el proper dia 27 de març, a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona; la jornada formativa de pastoral de la salut a Balaguer del proper dia 11 de març; o la celebració de l’Any Jubilar Calassanç a La Seu d’Urgell el proper dia 25 de març.

Al migdia van celebrar l’Eucaristia a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, i pregaren per Mn. Domènec Farré, prevere d’Urgell traspassat des de la darrera reunió del Consell, i per tots els preveres de la Diòcesi.