Presentació de la Memòria de Càritas Catalunya i Visita del M.H. President del Parlament

Dimecres dia 31 d’octubre va tenir lloc a la seu de Càritas Catalunya a Barcelona la roda de premsa de presentació de la Memòria 2017, que recull les dades de les 10 Càritas Diocesanes de Catalunya. L’acte va estar presidit pel Cardenal Joan Josep Omella, bisbe delegat de la CET a Càritas Catalunya, pel Sr. Francesc Roig, president de Càritas Catalunya i les representants de les Comissions d’Acció Social i Comunicació, Sra. Raquel Carrión i Sra. Anna Roig, respectivament.

Van destacar que durant l’any 2017, les Càritas diocesanes van atendre 321.287 persones beneficiàries. Tota l’acció caritativa i social que s’ha dut a terme, en programes, projectes, comunicació, cooperació internacional, ajudes, ha suposat una inversió de 43.118.371 euros. El 75% d’aquests diners s’han aportat des de l’àmbit privat.

També es va agrair la tasca feta per les 526 Càritas Parroquials (també en alguns llocs arxiprestals i interparroquials), les 10 Càritas Diocesanes, que estan ateses per 13.583 persones voluntàries (un 6 % més que l’any 2016) i 524 professionals contractats. En aquesta Memòria es recull per primera vegada una secció amb entitats vinculades, 10 empreses d’Iniciativa Social (EIS) i dues fundacions vinculades, que van inserir laboralment 872 treballadors. De la Càritas Diocesana d’Urgell es recull la tasca de l’empresa de serveis Nougrapats. El Cardenal Omella, en acabar l’acte, va subratllar que “la Memòria anual de Càritas ens interpel·la directament a tots, i ens ajuda a analitzar i avaluar si avancem pel camí correcte”.

Al migdia va tenir lloc la visita institucional del President del Parlament de Catalunya a Càritas Catalunya. El M. H. Sr. Roger Torrent i Ramió va ser rebut pel Cardenal Omella i pel President de Càritas Catalunya, que van ensenyar-li les instal·lacions  de Càritas que hi ha a la seu de la Conferència Episcopal Tarraconense, al carrer dels Àngels de Barcelona. Tot seguit i a la Sala de Plens va ser rebut pels directors i delegats de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya. De Càritas Diocesana d’Urgell van assistir-hi el Director, Sr. Josep Casanova i el Delegat episcopal, Mn. Jaume Mayoral.

Després de les salutacions, hi va haver un ric i participat col·loqui entre els assistents i el Sr. Torrent, amb un repàs de la tasca que es realitza arreu del territori, de les problemàtiques que hi ha a nivell de pobresa, dels drets socials, de les famílies sense recursos, del dret a l’habitatge, de la problemàtica dels emigrants i refugiats,… Al final de la trobada se li va lliurar un petit obsequi, una edició de l’encíclica del Papa Francesc “Laudato si”, després la fotografia de grup i el comiat del President del Parlament.