Pelegrinatge diocesà a Terra Santa (Crònica 1)

Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal d’Urgell i Rector d’Encamp, que acompanya amb Mn. Ramon Sàrries, el pelegrinatge 2016 a Terra Santa, ens n’envia aquesta primera Crònica:

Els vint-i-cinc pelegrins d’Urgell, acompanyats per Mn. Ramon Sàrries i per la Sra. Bàrbara de l’agència Ruth Travel, vam arribar a Terra Santa al vespre del passat dimecres dia 5 d’octubre. Aquest grup que agermana persones provinents de les parròquies d’Andorra la Vella, Balaguer, Encamp, Isona, Montardit de Dalt, Puigcerdà, Sanaüja i Sort, després d’aterrar a l’aeroport de Tel-Aviv ens traslladàrem a la ciutat de Natzaret on, a l’endemà, visitàrem la Basílica de l’Anunciació i hi celebrarem l’Eucaristia. Després de conèixer l’indret on hi havia la casa de Sant Josep, la Sinagoga de Natzaret i de llegir-hi els textos bíblics que hi fan referència, resàrem l’Àngelus a la mateixa basílica afegint-nos a la celebració que presidiren els pares franciscans que custodien aquest temple. A la tarda, els matrimonis renovaren el seu compromís matrimonial a Canà de Galilea i tots commemoràvem el nostre baptisme al Riu Jordà.
El divendres, a Banias, lloc del naixement del Riu Jordà i on cal situar la població de Cesarea de Felip, ens afegirem a la professió de Pere confessant que també, per a nosaltres, Jesús és el Messies, el Fill del Déu viu.
A la muntanya de les Benaurances hi celebràrem l’Eucaristia deixant-nos convidar novament pel Senyor a viure el camí que Ell ens proposa en el text de les Benaurances.
També, a Cafarnaüm, visitarem la casa de Pere, la Sinagoga i a Tabga recordàrem el lloc de la multiplicació dels pans i els peixos. I situats a la capella del Primat de Pere ens afegirem a la triple professió de Pere realitzada en aquell indret quan Jesús s’aparegué ressuscitat per tercera vegada als seus deixebles.
Per acabar la jornada pujàrem al vaixell que ens portà a Tiberíades, tot recordant els moments que visqueren els apòstols en aquest Llac de Galilea.
Dissabte, de bon matí ens dirigíem a la muntanya del Tabor. A primera hora celebràrem l’Eucaristia on ferem ressonar el missatge que representa per a les nostres vides el fet de la Transfiguració de Jesús. Acabada l’Eucaristia llegírem els textos més rellevants tant de l’Antic com del Nou Testament que situem en aquest indret.
De la muntanya del Tabor pelegrinàrem cap a la Muntanya del Carmel on evocàrem el profeta Elies i veneràrem la imatge de la Mare de Déu del Carmel.
Cap a la tarda ens dirigirem cap a Jerusalem per continuar el nostre pelegrinatge unint-nos al salmista dient «quina alegria quan em van dir: Anem a la casa del Senyor! Ja han arribat els nostres peus al teu llindar, Jerusalem».

Mn. Antoni Elvira