Mons. Vives predica els 5 dies del «Quinario del Jesús del Gran Poder» de Sevilla

Els dies 1 al 5 de gener inclusivament, l’arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va predicar el Quinario del Jesús del Gran Poder de Sevilla, dins les eucaristies dels vespres a la seva Basílica sevillana. És la solemne preparació de cinc dies de la Funció Principal del dia 6, solemnitat de l’Epifania.

Invitat per l’arquebisbe de Sevilla Mons. J.J. Asenjo i la «Pontificia y Real Hermandad y Cofradía de Nazarenos de Nuestro Padre Jesús del Gran Poder y María Santísima del Mayor Dolor y Traspaso» que presideix D. Félix Ríos i la Junta de Govern de la Hermandad, va desenvolupar sentides predicacions per fer estimar aquesta devoció al Jesús del Gran Poder. Prové d’una secular i gran tradició sevillana que remunta al 1431 i sobretot pren força a partir de la creació de la Sagrada Imatge de Jesús, portant la Creu al coll i caminant, de 1620, i anomenat amb el títol d'»El Senyor de Sevilla», que fou tallada per Juan de Mesa i Velasco (1583-1627).

Mons. Vives va desenvolupar en la predicació sobretot el Gran Poder de Jesús, partint de l’Escriptura i de les lectures dels dies corresponents previs a l’Epifania, concretant-lo en el Poder de crear i recrear, de renovar la nostra vida i la creació; el Poder de la Tendresa, i de la Misericòrdia de Jesús; el Poder del Perdó i la Reconciliació que ens vol donar; el Poder de l’Amor Crucificat que tot ho venç i a tothom arriba, especialment als pobres; i finalment el Poder de la Llum de l’Infant Jesús i del Ressuscitat que ens fa lluminosos i deixebles missioners seus, valorant i aterrant en les «Orientacions pastorals diocesanes. Sempre endavant!», que l’Arquebisbe Asenjo ha redactat per als propers anys 2016-2021 a l’Arxidiòcesi de Sevilla.

La Junta de Govern de la Hermandad li va concedir de ser-ne membre i Germà en una cerimònia senzilla del dia 3 al vespre.